субота, 09. дец 2017, 13:00
Stepenik
Mediji, ideologija i kultura
Pre nešto više od pola veka, Britanac Rejmond Vilijams je čuvenom tvrdnjom da je kultura obična u svakom društvu i u svakoj svesti prekinuo dotadašnju elitističku tradiciju u istraživanju kulture i počeo je da istražuje ono obično i svakodnevno u njoj. Iza naziva kulturne studije stoji ambiciozan projekat radikalno drugačijeg promišljanja kulture.
Novo viđenje kulture otvorilo je vrata za nove pristupe, a kulturne studije prve obrazlažu značaj popularne kulture, istražuju ideološku prirodu kulturnih formi i njihovu ulogu u održavanju društvenih hijerarhija na osnovu različitih nejednakosti. Možda najpoznatija zaostavština kulturnih studija jeste postavljanje masovnih medija, pre svega televizije - u centar istraživačkih interesovanja.
U Stepeniku, o tome koliko su kulturne studije izmenile shvatanje fenomena kulture, medija i publike, govori Snježana Milivojević, profesorka na Fakultetu političkih nauka u Beogradu i autorka knjige Mediji, ideologija i kultura (Fabrika knjiga).
Autorka emisije je Marijana Radulović.
Коментари