Pjetro Maskanji u Beogradu

U sredu, 4. novembra 1925. godine, glavna vest kulturnih rubrika u svim prestoničkim novinama bila je: “Pjetro Maskanji u Beogradu!”

"Čuveni italijanski kompozitor stiže jutarnjim vozom u Beograd, a već u 9 časova držaće probu! Sprečen gostovanjima u Beču, Maskanji je mogao tek 3. novembra poći za Beograd. Tim povodom izmenjena je vrlo živa prepiska sa našim teatrima, a celo pozorište bilo je u najvećem uzbuđenju.

Ko je, slučajno, tih dana zašao u novu zgradu sa unutarnje strane, mogao je uočiti sve znake tog uzbuđenja. Spremalo se punom parom. Horisti dan i noć ponavljaju horove iz "Kavalerije". Pevači ne prestaju s probama. Rad je bio tako intenzivan da bi kakav prijatelj pozorišta morao poželeti da Maskanji dolazi bar tri puta godišnje u Beograd."

"Kao što se kod nas ulice opravljaju uglavnom pred važne narodne i državne svečanosti" - pisalo je u listu "Vreme" - "tako je i fizionomija cele trupe počela naglo da se menja na sam glas o dolasku velikog italijanskog kompozitora i dirigenta.

Još jedna interesantnost u kući. To je pitanje besplatnih karata. One su ukinute! Maskanjija će slušati samo strogo platežna publika." Za Beograd je velika čast da, poput drugih prestonica, dobije prilike da ima Maskanjija kao dirigenta, makar samo za dve večeri, kao i njegov ansambl solista.

U "Goste iz prošlosti" dolazi nam italijanski kompozitor i dirigent Pjetro Maskanji, koji je 4. i 5. novembra 1925. godine dirigovao u beogradskom Narodnom pozorištu na izvođenju svoje čuvene opere "Kavalerija rustikana" i Verdijeve "Aide".

Autor teksta i urednik emisije - Mirjana Blažić

Muzički urednik - Radmila Dujaković 

Коментари

Istina
Зашто морамо да славимо Осми март
Re: Ministarka zdravlja????
Акушерско насиље – чије је ћутање неопростиво
Мајка
Акушерско насиље – чије је ћутање неопростиво
Rad s ljudima
Акушерско насиље – чије је ћутање неопростиво
'Ako smo pali, bili smo padu skloni.'
Акушерско насиље – чије је ћутање неопростиво