Stereorama – Džez panorama

Hornista Džulijus Votkins (1921–1977)

Do pojave Džulijusa Votkinsa horna je kao instrument u džez muzici bila zapostavljena. Votkins je dokazao da ovaj instrument ima svoje ravnopravno mesto u džez muzici, a vešti aranžeri kao što su Kvinsi Džouns ili Gil Evans su to u svojim kompozicijama potvrdili. Mnogi hornu smatraju za instrument koji je najprikladniji kul džezu, ali Džulijus Votkins je imao snage i ideje da kao improvizator horni obezbedi značajno mesto u džez muzici bez obzira na modu koja i danas preferira saksofone.

Džulijus Votkins je hornu počeo da svira u devetoj godini. U ratnom vremenu on je karijeru džez muzičara počeo kao trubač u orkestru Ernija Fildsa, a krajem četrdesetih godina prošlog veka snima kao hornista sa Kenijem Klarkom i Babsom Gonzalesom. Istovremeno sa trogodišnjim obrazovanjem na Menhetenskoj školi muzike, svirao je u Detroitskom simfonijskom orkestru i Njujorškoj filharmoniji. U Njujorku nastupa u malim grupama, pa radi sa Telonijusom Monkom, Čarlijem Rausom, Gilom Evansom i Majlsom Dejvisom svira u orkestru Kvinsija Džounsa, snima i sa Čarlsom Mingasom sa Fredijem Habardom, Džonom Koltrejnom i drugima. Radio je i sa našim muzičarima, pa je 1960. godine snimio ploču za PGP RTB.

Autor i voditelj Jadran Erčić

Коментари

Istina
Зашто морамо да славимо Осми март
Re: Ministarka zdravlja????
Акушерско насиље – чије је ћутање неопростиво
Мајка
Акушерско насиље – чије је ћутање неопростиво
Rad s ljudima
Акушерско насиље – чије је ћутање неопростиво
'Ako smo pali, bili smo padu skloni.'
Акушерско насиље – чије је ћутање неопростиво