Gramofonija

Reprodukujemo snimke zabeležene tokom odražavanja Gaudeamus takmičenja za izvođače i kompozitore savremene muzike 1968. godine.

U prethodnim emisijama je već bilo reči o pojedinostima ovog takmičenja u čijem fokusu su bili kompozitori i njihova nova ostvarenja. Pored toga, Gaudeamus fondacija je posebnu pažnju poklanjala interpretacijama novih dela, te su shodno tome od sredine šezdesetih godina i instrumentalisti dobili priliku da se takmiče. Pored takmičarskog dela, za izvođače su organizovane i radionice posvećene specifičnim interpretativnim zahtevima muzike 20. veka, a veliki broj okupljenih muzičara je omogućio neposrednu razmenu iskustava, materijala i informacija o novom i malo poznatom stvaralaštvu. Od takmičara se zahtevala interpretacija novih solističkih ili kamernih ostvarenja, a žiri je uglavnom bio sačinjen od istaknutih savremenih instrumentalista. Tokom godina, najviše prvih nagrada je dodeljeno pijanistima i perkusionistima, dok su među ostalim nagrađenim izvođačima bili i gitaristi, klarinetisti, trombonisti, kontrabasisti i pevači. U godini iz koje potiče ova ploča, prvo mesto je pripalo britanskom pijanisti Ronaldu Lamsdenu za izvođenje Mesijanovog dela Kantejođaja.

Propozicije takmičenja su podrazumevale da izvođač treba da predstavi tri dela nastala nakon 1940. godine, dve kompozicije holandskih ili rezidencijalnih stvaralaca i, opciono, komad po izboru nastao u prvim decenijama 20. veka. Svake godine je pored ovih zahteva određena i neka tema u vidu naročitog interpretativnog zahteva, za koje se dodeljuje posebno priznanje.

Autor Milan Milojković
Urednica Sanja Kunjadić

Коментари

Istina
Зашто морамо да славимо Осми март
Re: Ministarka zdravlja????
Акушерско насиље – чије је ћутање неопростиво
Мајка
Акушерско насиље – чије је ћутање неопростиво
Rad s ljudima
Акушерско насиље – чије је ћутање неопростиво
'Ako smo pali, bili smo padu skloni.'
Акушерско насиље – чије је ћутање неопростиво