Mesec nemačkog džeza

U drugoj emisji serijala, slušaćemo odabrane numere sa koncerta pijaniskinje Julije Hulsman, održanog 1. juna ove godine na Elbjazz festivalu u Hamburgu na kojem je sa svojim kvintetom izvodila muziku Bitlsa.

Nemačka pijanistkinja Julia Hulsman pripada srednjoj generaciji tamošnje džez scene, gde je prisutna i diskografski aktivna duže od dve decenije. Tokom formativnih godina svoje karijere nastupala je u različitim postavama, od klasičnog pijanističkog trija do saradnji sa vokalistkinjama. Poslednjih desetak godina objavljuje za ECM Records, u postavama od trija do kvinteta, na raskršću američkog i evropskog poimanja džeza i rada u malim formatima.

Diskografsku saradnju sa vokalistom i kompozitorom Tiom Blekmenom započinje 2015. godine na albumu A Clear Midnight / Kurt Weill And America na kome se osvrće na delo Kurta Vajla i Bertolta Brehta u novim, intrigantnim aranžmanima. Dok je ovde već i sam materijal davao idealnu podlogu za kombinovanje istančanog lirizma i eksperimentalnog pristupa muzici, rad na muzici slavnih Bitlsa je bio još izazovniji. Klasici popularne kulture i svetske muzičke baštine, u ovoj koncertnoj verziji, ipak zvuče dovoljno izmešteno od originala, zahvaljujući lucidnim aranžerskim rešenjima i stilski šarolikom, tehnički besprekornom Blekmenovom glasu.

Autor emisije Nikola Marković

Коментари

Istina
Зашто морамо да славимо Осми март
Re: Ministarka zdravlja????
Акушерско насиље – чије је ћутање неопростиво
Мајка
Акушерско насиље – чије је ћутање неопростиво
Rad s ljudima
Акушерско насиље – чије је ћутање неопростиво
'Ako smo pali, bili smo padu skloni.'
Акушерско насиље – чије је ћутање неопростиво