Antologija srpske muzike – Solo pesme Konstantina Babića

U večerašnjoj emisiji čućete solo pesme Konstantina Babića, izvedene na koncertu koji je povodom desetogodišnjice smrti ovog kompozitora održan 15. septembra ove godine na 54. Mokranjčevim danima u Negotinu. U duhu Babićeve poetike, koncert je nosio naziv „Zaprepletum rasplepletum”.

Rođen 1927. godine u Beogradu, Konstantin Babić je studije kompozicije pohađao na Muzičkoj akademiji, gde je 1955. diplomirao u klasi Milenka Živkovića, a potom se usavršavao u Rimu na Akademiji Santa Ćećilija. Još u toku studentskih dana radio je kao muzički saradnik Radio-televizije Beograd, a od 1956. godine i kao profesor u muzičkoj školi Mokranjac. Godine 1966. izabran je za docenta Muzičke akademije u Beogradu. Dobitnik je priznanja Mlado pokolenje 1953. godine, nagrade Jugoslovenske radio-televizije 1971. i 1972. godine, počasne Plakete Skupštine grada Beograda, kao i čestvorostruke nagrade Stevan Mokranjac.

Iako nije napisao mnogo dela većih razmera, Babić je, po rečima Vlastimira Peričića, postao poznat po originalnosti svog muzičkog izraza i iskričavoj duhovitosti melodijske invencije.

Pored humora, Mirjana Živković ističe i lirizam Babićeve muzike, navodeći da je ovaj autor virtuozno uobličavao zvuk, pre svega u svojim horskim kompozicijama, ali i solo pesmama i klavirskoj muzici. Mirjana Živković je, u tekstu o Babićevoj muzici objavljenom u dnevnom listu „Politika" 15. aprila 2011. godine, napisala sledeće: „Ponekad dobro poznate, skoro šablonizirane glasovne akrobacije ili klavirski pasaži „tehničke prirode" dobijaju, u dobro pogođenom kontekstu, duhoviti obrt originalnog. U njegovim lirskim komadima nema romantičarske razneženosti, a ipak odišu toplinom koja, makar i skrivena, postoji u svakom ljudskom biću... U Babićevoj muzici prepoznajem i odraz nekih osobina srpskog građanskog društva (iz koga je potekao), u kome su se pričale šale, pevale patriotske pesme i spontano muziciralo..." – reči su Mirjane Živković.

Na koncertu u Domu kulture u Negotinu, nastupili su: Dragana Popović – mecosopran, Ljubomir Popović – tenor i Milan Šumenković – klavir.

Emisiju je uredila Marija Vuković

Коментари

Istina
Зашто морамо да славимо Осми март
Re: Ministarka zdravlja????
Акушерско насиље – чије је ћутање неопростиво
Мајка
Акушерско насиље – чије је ћутање неопростиво
Rad s ljudima
Акушерско насиље – чије је ћутање неопростиво
'Ako smo pali, bili smo padu skloni.'
Акушерско насиље – чије је ћутање неопростиво