Aleksandar Milosavljević: Pozorišne aktuelnosti

U emisiji POZORIŠNE AKTUELNOSTI možete slušati osvrt Aleksandra Milosavljevića na predstavu „Vlast i njena opozicija”, prema tekstu Nebojše Romčevića, u režiji Egona Savina i produkciji Narodnog pozorišta iz Niša.

Inspiraciju za dramu Vlast i njena opozicija Nebojša Romčević je pronašao u delima Branislava Nušića. Po rečima Aleksandra Milosavljevića: „praktično, od motiva a donekle i od likova iz bogatog Nušićevog fundusa, savremeni dramski pisac formira finu mrežu u koju hvata samu suštinu društvenih prilika na koje smo osuđeni. Siže njegove dramske priče je krajnje jednostavan - u život porodice prestoničkog intelektualca koji se bavi istorijom hrišćanstva, te je otuda tipičan primer luzera jer mu nauka ne donosi prihode, a u tome mu od pomoći nisu ni stručne knjige koje objavljuje, iznenada bane jedan od predstavnika vladajuće stranke s neobičnim predlogom. Vlast će, naime, plaćati pozamašnu svotu novca nesrećnom intelektualcu koji za uzvrat treba da postane kritičar vladajuće stranke. S jedne strane, na taj način će vlast dobiti opoziciju koju može lako da kontroliše, dok će, s druge, istoričar svojoj porodici napokon obezbediti koliko toliko pristojan život".

Reditelj predstave, iskusni Egon Savin, kao uostalom ni pisac komedije, ne krije nušićevsku prirodu komada koji je postavio na scenu, te je nizom rediteljskih postupaka naglašen odgovarajući karaktere dramskih likova, ali i atmosfera vremena u kojem živimo. Marija Kalabić je scenografiju osmislila na dvostruko efektan način: radnja je smeštena u prostor omeđen iscrtanim kulisama, tako da je, s jedne strane, kreiran jednostavan i mobilan dekor, dok je s druge, naglašena beda doma glavnih junaka i njihova stvarnost kao provizorijum. Posebno je evidentan angažman reditelja u radu s glumcima. Prepoznatljivost primenjenog nušićevskog modela, baš kao i atraktivnost aluzija na aktuelno stanje našeg društva, neskriveno referisanje na konkretne događaje, osobe, situacije pa i fenomene, elementi su koji lako mogu da odvedu glumce u pravcu preglumljivanja i u razne oblike pojednostavljenja, što ipak nije slučaj u predstavi niškog Narodnog pozorišta. Pažljivo građenje likova, promišljen odabir glumačkih postupaka i scenskih sredstava, odmerenost i disciplinovanost karakterisali su igru Aleksandra Marinkovića, Jasminke Hodžić, Nađe Nenadović Tekinder i Aleksandra Mihailovića, ocenjuje Alkeksandar Milosavljević.

Čitala Biljana Jovanović.
Urednica emisije Tanja Mijović.

Коментари

Istina
Зашто морамо да славимо Осми март
Re: Ministarka zdravlja????
Акушерско насиље – чије је ћутање неопростиво
Мајка
Акушерско насиље – чије је ћутање неопростиво
Rad s ljudima
Акушерско насиље – чије је ћутање неопростиво
'Ako smo pali, bili smo padu skloni.'
Акушерско насиље – чије је ћутање неопростиво