Aleksandar Milosavljević: Pozorišne aktuelnosti

U emisiji POZORIŠNE AKTUELNOSTI možete slušati osvrt Aleksandra Milosavljevića na predstave izvedene na 64-om Sterijinom pozorju koje je održano od 26. maja do 3. juna u Novom Sadu. Biće reči o predstavama: „Petrijin venac”, „Zla žena” i „Itaka”.

O Petrijinom vencu beogradskog Ateljea 212 već je bilo reči u ovoj emisiji, a sada u kontekstu 64. Sterijinog pozorja, Aleksandar Milosavljević konstatuje da je osnovna snaga predstave koju je režirao Boban Skerlić prvenstveno u uzbudljivoj priči Dragoslava Mihailovića o nesrećnom životu i zlehudoj sudbini priproste seljanke Petrije, te da je Mila Mašović Nikolić, autorka dramatizacije romana, uspela da u dramsku formu unese istinu s kojom se ovdašnji teatar sve ređe suočava - istinu da živote, i to ne jedino ljudi koji pripadaju ovom podneblju, ne određuju samo nasilje politike, sukobi ideološke provenijencije, proces globalizacije i sve intenzivnije poništavanje ljudskosti, nego da su naše sudbine uslovljene i nekim drugim silama.

I o inscenaciji Sterijine manje popularne komedije Zla žena bilo je reči u ovoj emisiji, pa je tako konstatovano i da je ova predstava Drame na srpskom jeziku subotičkog Narodnog pozorišta, u režiji Ive Milošević, jedan od najuzbudljivijih događaja u našem teatarskom životu sezone koja je na izmaku. Ovom predstavom će naziv selekcije koju je za 64. Sterijino pozorje načinio teatrolog Svetislav Jovanov, a koja glasi Pobuna - ženski rod, dobiti snažnu argumentaciju i efektnu potvrdu, ali će i na nov, nesumnjivo iznenađujući i umetnički relevantan način, redefinisati pitanje mogućih aspekata i karaktera ženske pobune.

Prva predstava izvedena u okviru selekcije „Krugovi" 64. Sterijinog pozorja bila je Itaka koja je na osnovu motiva Homerove Odiseje nastala po tekstu Petera Zavade i Armina Saboa-Sekelja u budimpeštanskom Pozorištu „Jožef Katona". Međutim, kako ocenjuje Aleksandar Milosavljević, pozicija koju autori mađarske predstave uspostavljaju prema slavnom mitu i, posebno, prema Odiseju, kao jednom od najznamenitijih avanturista u povesti svetske literature, nimalo nije originalna. Na tragu je, s jedne strane, satire kakvu su davno uspostavili Montipajtonovci, a na drugoj, bliska je čuvenim reinterpretacijama istorije kojima je sklon Broj Jedan, famozni lider grupe TNT iz stripa Alan Ford tandema Maks i Bunker. No, ipak, ova Itaka pleni i osvaja publiku samim akterima, na prvom mestu Ervinom Nađom kao Odisejem i, posebno, Blankom Mesaroš u ulozi Atine Palade. Njihovo glumačko umeće, scenski šarm, veštine, te sposobnost da svoju igru obogate višedimenzionalnim talentima, pokazali su se kao više nego dovoljan razlog da Itaku doživimo kao svojevrsni festivalski predah, ali i kao pokaznu vežbu kako odlični glumci mogu biti valjana i dovoljna osnova za nastanak dobrog teatra, čak i kada se on temelji na krtom literarnom materijalu.

Sledećeg utorka, 18. juna, emitovaćemo Milosavljevićev osvrt na predstave Neustrašive - kao i sve slobodne đevojke, Hasanaginica i Kiklop, izvedene na 64. Sterijinom pozorju.

Čita Biljana Jovanović.
Urednica emisije Tanja Mijović.

Коментари

Re: Poreklo
Чије гене носе народи у региону
Imam novcic od 1 centa dole je vrednost ponudjena 6000 dinara
Ако пронађете ову новчаницу одмах идите код нумизматичара
Imam mali novcic 1 cent
Ако пронађете ову новчаницу одмах идите код нумизматичара
Косовски вез
Нематеријална културна баштина Србије – косовски вез
Prodajem
Ако пронађете ову новчаницу одмах идите код нумизматичара