Imaginarni pejzaži

Albumi „Green Heights” i „Hochu-Ekki-Tou”, koje je Tomojoši Date ostvario u saradnji sa Kenom Ikedom i Tošimaruom Nakamurom, odnosno Stejnom Hivelsom.

Tomojoši Date je rođen u Sao Paolu u Brazilu, gde je živeo do treće godine da bi se preselio u Japan, gde i danas živi. On stvara muziku koja ima osoben, topao, organski zvuk u skladu sa estetikom japanske ambijentalne elektronike koja poštuje mir, jednostavnost, prozračnost i prolaznost trenutka kao svoje noseće principe. Date često sarađuje sa drugim umetnicima. Tako je 2003. godine oformio grupu Opitope sa Čiheijem Hatakejamom, onda sastav Iluha sa Korijem Fulerom sa kojim je izdavao za lejblove Spekk i 12k, kao i grupu Melodia sa Federikom Durandom.

Na albumu Green Heights, na kojem je 2013. godine Tomojoši Date sarađivao sa Kenom Ikedom i Tošimaruom Nakamurom, spajaju se Dateove melodije odsvirane na klaviru-igrački, kao i njegovi svetli terenski snimci, sa Nakamurinim eksperimentalnim improvizacijama na no-input mikseru. Ikedino korišćenje analognih sintisajzera pravi most između Dateovog naivnog minimalizma i sirove improvizacione snage Nakamure. Ova tri naizgled potpuno dispartna zvučna sveta se sustiču u začuđujuće komplementarnom zvučnom svetu, koji reflektuje „srećnu okolnost" zajedničkog muziciranja i druženja trojice umetnika.

Juče, 19. aprila, za diskografsku kuću Home Normal objavljen je album pod nazivom Hochu-Ekki-Tou, na kojem Date sarađuje sa belgijskim umetnikom Stejnom Hivelsom. Ovaj dvojac stvara dugačke minimalističke zvučne atmosfere, koje održava živim i pokrenutim na najdelikatniji način, blagim i nežnim prilagođavanjima zvuka. Ta gotovo neprimetna podešavanja drona čine da muzika stalno dobija na novim događajima, ali se ne stiče utisak prevelike kontrole ili prekidanja prirodnih odzvuka, već ispredaju finu zvučnu mrežu u relanom vremenu, u koju slušalac dobrovoljno upada.

Urednica Ksenija Stevanović

broj komentara 0 pošalji komentar