Džez

Predstavljamo album „Dyad” pijaniste Dejana Ilijića.

Niški pijanista Dejan Ilijić najpoznatiji je kao frontmen eklektične post-džez grupe Eyot koja poslednjih godina beleži zavidan broj inostranih nastupa. Nakon snimanja njihovog četvrtog albuma Innate Ilijić se vratio svojoj nekadašnjoj preokupaciji - solo klaviru. Naime, ovaj muzičar je još 2006. godine snimio album Eyot, po kome će grupa par godina kasnije dobiti ime, a u narednom periodu je objavio još par izdanja solo klavirske muzike, što je pravi raritet na domaćoj džez sceni.

Na aktuelnom izdanju Dyad, objavljenom za etiketu Metropolis Jazz, Ilijić se predstavlja u sličnom melodijsko-tematskom stilu kao i u matičnom bendu, balansirajući između istočnoevropske klasične muzike, balkanskih melodija i savremenog džeza. No ovde je za nijansu slobodniji u odnosu prema ritmu i tempu, ali i konvencijama džez klavira, te bez preterane potrebe da se iskaže kao virtuozni improvizator. Na albumu Dyad, fluidnost i lagana šetnja kroz stilove, uz upečatljiv lirični senzibilitet, glavne su karakteristike i kvalitet Ilijićevog izraza.

Autor Nikola Marković
Urednica Ksenija Stevanović

Коментари

Istina
Зашто морамо да славимо Осми март
Re: Ministarka zdravlja????
Акушерско насиље – чије је ћутање неопростиво
Мајка
Акушерско насиље – чије је ћутање неопростиво
Rad s ljudima
Акушерско насиље – чије је ћутање неопростиво
'Ako smo pali, bili smo padu skloni.'
Акушерско насиље – чије је ћутање неопростиво