Gramofonija – Mocart: Rekvijem i moteti

Reprodukujemo snimke sa ploče iz kompleta sa interpretacijama članova orkestra Bečke državne opere i akademskog kamernog hora pod upravom Hermana Šerhena. Snimak je zabaležen u velikoj sali bečkog Koncerthausa u junu 1958. godine. Album je objavila produkcijska kuća Jugoton po licenci kompanije Ej-Bi-Si Danhil, koja je u Sjedinjenim Američkim Državama zastupala originalne izdavače, kompanije Vestminster i Dojče gramofon.

Kao što je bilo reči u prošloj emisiji, ova ploča je doživela veliki broj reizdanja u različitim verzijama, od pojedinačnih vinila do kompleta i boks setova. Na gotovo svakom od njih nalaze se veoma detaljni programski komentari koje su tokom više od pola veka prisutnosti na tržištu ploča pisali brojni muzikolozi i kritičari, usredsređujući se na različite aspekte izdanja, ali sa naglašenim fokusom na detalje iz biografije kompozitora i izvođača. Među njima se posebno ističu Ditmar Holand, muzikolog koji je dugo bio muzički supervizor Severnonemačkog radija i autor više komentara za ploče Dojče gramofona i Vestminstera, kao i Eva Rajzinger koja je pisala tekst za remasterovanu verziju na digitalnom nosaču za američko tržište.

Za razliku od programskih komentara i formata nosača, grafička rešenja izdanja sa snimkom koji emitujemo su iznenađujuće srodna. Naime, veći deo ploča na prednjoj strani sadrži određeni prikaz religijske tematike, preuzet iz likovne umetnosti ili fotografisan, dok jedino američka verzija iz 1972. godine odstupa od ovog pravila, donoseći na omotu detalj sa fotografije leša u mrtvačnici. Takođe, italijanska verzija je objavljena u Vestimsterovoj seriji „Mozaik", te se na njenom omotu nalazi prikaz Hrista izrađen istoimenom tehnikom.

Autor Milan Milojković
Urednica Sanja Kunjadić



broj komentara 0 pošalji komentar