Hronika Trećeg programa

Možete slušati osvrt Ane Marković na koncert Simfonijskog orkestra RTS-a, pod upravom dirigenta Žanga Guojonga, a potom osvrt Ljiljane Ćinkul na izložbu Zorana Dimovskog „Poklon”, kao i osvrt Dejana Petrovića na filmove Mitsio Mijazaki Hikari „37 sekundi” i Izabel Kušet „Eliza i Marsela” prikazane na 69. Berlinalu.

U Kombank dvorani u Beogradu 7. marta je održan koncert Simfonijskog orkestra Radio-televizije Srbije kojim je dirigovao Žang Guojong iz Kine, dok je u ulozi solite na klaviru nastupio pijanista Vladimir Milošević. Koncert pod nazivom Veče Čajkovskog obuhvatio je dva obimna i raskošna dela iz zrelog stvaralačkog perioda kompozitora Petra Čajkovskog - Simfoniju broj 5 i Prvi klavirski koncert. Kako komentariše Ana Marković, nepretencioznost i odmerena čvrstina pokazuju se kroz ingeniozan pristup: umesto opterećenja duše strepnjama i pitanjima o udelu sudbine u jednom životnom toku, uz opasnosti od frontalnog i otuda moguće otuđujućeg, odbojnog pristupa publici, dirigentska palica muziku vodi do slušaoca, pozivajući ga da se u njoj i sȃm snađe i suoči se njenom sa gradioznošću.

* * *

Ambijentalna instalacija Zorana Dimovskog Poklon postavljena je u Likovnoj galeriji Kulturnog centra Beograda od 14. marta do 4. aprila. Kako nas obaveštava Ljiljana Ćinkul, ovog slikara i grafičara kritika je od samih njegovih početaka i formativnih godina izdvojila kao jednu od najzanimljivijih pojava na našoj umetničkoj sceni; on je uspostavio prepoznatljiv stvaralački sistem koncentrisan na fenomen materije blizak iskustvu enformela iz šezdesetih godina. Njegova nova izložba svojim ambijentalnim karakterom i višeslojnim značenjskim kodovima referiše na ideološku ambivalentnost koja deli životnu realnost od fiktivnih projekata političke elite. Šest crteža velikog formata kompoziciono su jednostavno rešeni, a na neutralnom kolorističkom fonu centrirani su: citati-tekst, kaligrafisana reč, i rečenica.

* * *

Sa 69. Berlinala, održanog tokom januara u nemačkoj prestonici, Dejan Petrović izdvaja debitantski igrani film 37 sekundi japanske rediteke poznate kao Hikari, kao i ostvarenje Eliza i Marsela istaknute španske rediteljke Izabel Kušet. Protagonistkinja filma 37 sekundi je mlada crtačica manga stripova koja, uprkos tome što je osuđena na to da o njoj brinu drugi jer boluje od cerebralne paralize, odlučuje da sudbinu preuzme u svoje ruke. S druge strane Izabel Kušet na veliko platno donosi zaboravljenu priču iz duboke španske provincije staru više od jednog veka; u pitanju je storija o zlehudoj romansi između Elize Sančez Lorige i Marsele Gracije Ibeas, a film je prigodno nazvan po imenima glavnih junakinja i prikazan u glavnom takmiča ovogodišnjeg Berlinala.

Čita Marica Milčanović.
Urednica emisije Tanja Mijović.

Хроника Хроника

Autor:
Трећи програм

Као културно-информативани недељник Трећег програма, ХРОНИКА сваког понедељка доноси осврте и приказе актуелних појава и дешавања у уметности и науци. [ детаљније ]

Коментари

Istina
Зашто морамо да славимо Осми март
Re: Ministarka zdravlja????
Акушерско насиље – чије је ћутање неопростиво
Мајка
Акушерско насиље – чије је ћутање неопростиво
Rad s ljudima
Акушерско насиље – чије је ћутање неопростиво
'Ako smo pali, bili smo padu skloni.'
Акушерско насиље – чије је ћутање неопростиво