Nova diskografija – „Italijanska pesmarica” Huga Volfa

U večerašnjoj emisiji predstavljamo snimak sa ciklusom Italijanska pesmarica Huga Volfa u interpretaciji soprana Dijane Damrau i tenora Jonasa Kaufmana, uz klavirsku pratnju Helmuta Dojča, koji je 11. januara objavila diskografska kuća Erato.

Dve zvezde svetske operske scene udružile su se 2018. godine kako bi publici predstavile ovaj vokalni ciklus, u okviru velike turneje tokom koje su obišli 12 evropskih gradova. Na jednom od njih, održanom u sali „Alfrid Krup" u nemačkom gradu Esenu, zabeležen je resital koji je potom objavljen na albumu koji večeras predstavljamo. Italijanska pesmarica je Volfova najpoznatija zbirka pesama. Prvi deo je komponovan je 1891. godine, dok je zbirka dovršena 1896. U njoj se nalazi niz italijanskih pesama anonimnih autora koje je na nemački jezik preveo Paul Hejze, a u kojima se kroz kratke stihove opevaju različiti aspekti ljubavi. Napisana za muški i ženski glas, ova zbirka od 46 minijatura nema striktan hronološki red, te su i na svojim nastupima Dijana Damrau i Jonas Kaufman menjali njihov redosled, shodno sopstvenom raspoloženju. Grubo uzevši, grupisali su pesme u četiri celine, prikazujući najpre mladalačko, kapriciozno flertovanje, zatim pravu ljubav i patnju koju donose razdvojenost i rat, do zrele seksualnosti i strasti. Kroz smenu pesama, stvara se dijaloška situacija u kojoj se raspoloženja brzo menjaju. Sa svojim bogatim iskustvom izvođenja belkanto repertoara, Dijana Damrau u svojoj interpretaciji pruža vatromet raspoloženja, koja se menjaju sa najmanjom promenom izraza - od komičnih, jogunastih interpretacija, preko sublimnih u pesmama o prolaznosti i gubitku, u kojima ona otkriva duboku ranjivost ispod „vela" vokalne odvažnosti. U ovim pesmama posebno uverljiv je bio Jonas Kaufman, čiji je tamni, gipki glas sa dugačkim legatima i laganim pijanisimom pruža romantičarsku zanesenost, koja provejava kroz ovaj Volfov ciklus. Uz ovakve soliste, činilo bi se da nema mesta za još jednu zvezdu ovog snimka, ali ona se pojavljuje u liku Helmuta Dojča, koji već godinama važi za jednog od najtraženijih pijanista specijalizovanih za pratnju vokalnih solista. Njegova interpretacija istinski uvodi „treći lik" u ovaj ciklus, sa duhovitim završnim komentarima svih pesama, poput nekog nevidljivog naratora, ali i angažovanu, osećajnu pratnju glasova, koja odiše lakoćom uprkos kompleksnom Volfovom pismu.

Urednica emisije: Ivana Neimarević


Коментари

Istina
Зашто морамо да славимо Осми март
Re: Ministarka zdravlja????
Акушерско насиље – чије је ћутање неопростиво
Мајка
Акушерско насиље – чије је ћутање неопростиво
Rad s ljudima
Акушерско насиље – чије је ћутање неопростиво
'Ako smo pali, bili smo padu skloni.'
Акушерско насиље – чије је ћутање неопростиво