Nova diskografija

Predstavljamo album Filharmonije Bi-Bi-Sija pod upravom Jona Sturgordsa koji je početkom januara objavila diskografska kuća Šandouz, a na kojem se nalaze orkestarske kompozicije Džordža Antajla.

U pitanju je drugo izdanje u seriji posvećenoj Antajlovoj muzici koju je ova izdavačka kuća započela pre dve godine, kritičarski hvaljenim albumom sa Četvrtom i Petom simfonijom, kao i premijernim snimkom kompozicije Preko ravnica. Na najnovijem ostvarenju, Filharmonija Bi-Bi-Sija i gostujući dirigent Jon Sturgords, nastavljaju istraživanje opusa ovog autora, objavljujući Treću i Šestu simfoniju, uz orkestarske kompozicije Arhipelag Rumba, Vreli ples i Valcer „Spektar ruže".

Nakon eksperimentisanja sa modernističkim idejama tokom dvadestih godina prošlog veka, ovaj „loš momak" američke muzike se u narednom periodu vratio nešto tradicionalnijim kompozicionim tehnikama. Tako se pored Treće simfonije iz 1946. godine, poznate kao „Američka", na ovom albumu nalazi i Šesta, sa podnaslovom „prema Delakroau" dovršena 1950, u kojoj se prepoznaju uticaji Šostakoviča i Ajvza. Prema rečima kritičara Roberta Metju-Vokera, iako su oba dela žanrovski određena kao „simfonije", u njima ima malo simfonijske invencije. Po njegovom mišljenju, bilo bi bolje ova dela odrediti kao svite, budući da se pre svega stiče utisak da je prioritet dat tonskom slikanju, a ne razvoju muzičkih misli. U tom smislu, Metju-Voker navodi da će ovim delima biti zadovoljniji ljubitelji muzike koji uživaju u „svetlim bojama i dramatičnim kontrastima" pre nego oni željni da istraže puteve američkog simfonizma sredine prošlog veka.

Za Treću simfoniju, poznatu kao „Američka", moglo bi se reći da po ekstravaganciji ideja i tretmanu muzičkih tema veoma podseća na primenjenu, filmsku muziku.

Šesta simfonija, sa podnaslovom „prema Delakroau", naslov je dobila prema poznatoj slici Sloboda predvodi narod Ežena Delakroa, kojom je inspirisan prvi stav ovog dela. Prema rečima autora, pokušao je da dočara „dim bitke, hrabrost, očaj i nadu, kako jedni uz drugi marširaju ka budućnosti". Najveći deo ovog stava je preuzet iz koncertantne uvertire „Heroji današnjice" komponovane 1945. godine, koju je Antajl posvetio svojoj bliskoj prijateljici i glumici Hedi Lamar.

Urednica emisije: Ivana Neimarević




Коментари

Istina
Зашто морамо да славимо Осми март
Re: Ministarka zdravlja????
Акушерско насиље – чије је ћутање неопростиво
Мајка
Акушерско насиље – чије је ћутање неопростиво
Rad s ljudima
Акушерско насиље – чије је ћутање неопростиво
'Ako smo pali, bili smo padu skloni.'
Акушерско насиље – чије је ћутање неопростиво