Aleksandar Milosavljević: Pozorišne aktuelnosti

U emisiji POZORIŠNE AKTUELNOSTI možete slušati osvrt Aleksandra Milosavljevića na predstavu „Bure baruta”, prema drami Dejana Dukovskog, koju je u Crnogorskom narodnom pozorištu u Podgorici režirao Dejan Projkovski.

Na svečanom otvaranju nove sezone Crnogorsko narodno pozorište iz Podgorice izvelo je premijeru drame Dejana Dukovskog Bure baruta, inscenaciju komada koji je svojevremeno, devedestih godina prošlog veka, obeležio tu epohu, i obezbedio Jugoslovenskom dramskom pozorištu još jednu legendarnu predstavu i niz atraktivnih međunarodnih gostovanja, a celom ovdašnjem regionu, baš kao i mnogim inostranim teatrima docnije, darivao atraktivnu repertoarsku stavku. Makedonski reditelj Dejan Projkovski je u postavljanju ove predstave pošao od same suštine dramskog teksta, pokušavajući da danas, takođe u turbulentnim vremenima kada se priprema nova eksplozija balkanskog „bureta baruta", priču vrati njenim korenima, te maksimalno osvesti i ispita najličnije balkanske duše kao temeljnog elementa koji definiše iracionalni pogled na svet ovdašnjeg življa.

Na planu scenske forme, rediteljski prosede Projkovskog je određen naglašenom maštovitošću i potrebom da, zajedno sa svojim umetničkim saradnicima i glumcima, razigrava apsolutno sve elemente koje mu nudi dramski predložak. Po rečima Aleksandra Milosavljevića: „Imponuje predanost s kojom je glumački ansambl Crnogorskog narodnog pozorišta pristupio rešavanju zadataka koje im je Projkovski postavio. Zadivljujuća je disciplinovanost i spremnost da, zajedno s rediteljem, zakorače u ovaj neobični i opasni svet čiji akteri potiskuju svaki trag razuma i prepuštaju se zastrašujuće pogubnim emocijama. No, već je konstatovano koliko je opasno igrati se emocijama u teatru, a upravo su se ovoj igri prepustili akteri podgoričke predstave i - u toj igri postigli maksimalan efekat. Naime, bili su uverljivi, istiniti i tačni, a posebno treba istaći Mirka Vlahovića koji je lik pretučenog policajca Dimitrija, osim na ogromnom iskustvu, gradio i na zaumnosti i primeni prefinjenih glumačkih postupaka. Vlahovića, čija scena nimalo slučajno otvara ovo Bure baruta, sledila je većina njegovih kolega, a igra onih mlađih pokazuje da je smena generacija u Crnogorskom narodnom pozorištu uspešno obavljena".

Urednica emisije Tanja Mijović.

Коментари

Istina
Зашто морамо да славимо Осми март
Re: Ministarka zdravlja????
Акушерско насиље – чије је ћутање неопростиво
Мајка
Акушерско насиље – чије је ћутање неопростиво
Rad s ljudima
Акушерско насиље – чије је ћутање неопростиво
'Ako smo pali, bili smo padu skloni.'
Акушерско насиље – чије је ћутање неопростиво