Džez sešn – Di Domeniko, Ristić, Dajkman, Škorić

Premijerno na našim talasima slušate sešn u Studiju 6, održan 2. novembra ove godine, na kome su svirali Đovani di Domeniko, Manja Ristić, Džon Dajkman i Aleksandar Škorić.

Studijski sešn četvoro muzičara u Studiju 6 koncipiran je iz tri različita dela, te je predstavio nekoliko viđenja savremene improvizacije sa korenima u džezu, klasičnoj muzici i elektronici. U prvom delu, nastupili su pijanista Đovani di Domeniko i violinistikinja Manja Ristić u duo formatu, uz kombinovanje izvornih instrumenata sa elektronikom. Đovani di Domeniko je italijanski pijanista i kompozitor sa briselskom adresom. Nakon džez studija razvija sopstveni interdisciplinarni pristup klavirskoj tehnici, koja se podjednako oslanja na ideju ambijentalne muzike u instrumentalnoj praksi pod uticajem Pola Bleja i polisemičkog fraziranja Sesila Tejlora, kao i koncept nojza izvedenog iz radikalizovane pop muzike. Nastupao je sa vodećim imenima avant džeza i eksperimentalne muzike danas. Manja Ristić, vilonistkinja i interdisciplinarna umetnica, po pozavršetku klasičnih muzičkih studija okreće se multimedijalnim umetnostima. Dugogodišnje izvođaštvo u domenu improvizacione muzike kruniše sopstvenim grafičkim notacijama i istraživanjima u sferi kognitivnih međuodnosa vizuelne simbolike, semantičke memorije i intuitivnog zvučnog stvaralaštva.

Duo Škorić – Dajkman već neko vreme nastupa zajedno i uhodan je u svom hiperekspresivnom, energičnom viđenju fri-džeza zasnovanog na nasleđu poznog Koltrejna, te njegovih sledbenika iz perioda kasnih šezdesetih i ranih sedamdesetih godina prošlog veka.

Dajkmanov improvizacioni stil odlikuje energičan ali intiman zvuk izveden iz radikalizacije afroameričkog slobodnog džeza, specifične improvizacione tehnike i jedinstvenosti tonskog spektra. Bogata izvođačka karijera proteže se od Bliskog Istoka preko Severne i Južne Amerike, Zapadne i Srednje Evrope, a u skorije vreme sarađuje sa Džoom Mekfijem, Vilijemom Parkerom, Hamidom Drejkom i drugima. Škorić, svoj improvizacioni stil gradi na transcedentalnom slušanju i ekspresivnoj virtuoznosti, a u potrazi za samogenerišućom formom oslanja se na intimni doživljaj zvučne sinteze ritma i perkusivne melodičnosti.

U zajedničkom nastupu svih izvođača muzika poprima svedeniju notu i zadire u polje evropske improvizovane muzike, uz poigravanje teksturama zvuka i mikrointerakcije među akterima.

Autori Nikola Marković i Ksenija Stevanović

Коментари

Re: Knjiga
Амазоновим „Прстеновима моћи" нема помоћи
Re: Steta
Амазоновим „Прстеновима моћи" нема помоћи
Re: Ко би свијету угодио
Амазоновим „Прстеновима моћи" нема помоћи
Knjiga
Амазоновим „Прстеновима моћи" нема помоћи
Komentar
Амазоновим „Прстеновима моћи" нема помоћи