Velika operska tura 2018/19

Direktan prenos otvaranja sezone milanske Skale – Verdi: Atila

U direktnom prenosu opere „Atila” Đuzepa Verdija, slušaoci Radio Beograda prisustvovaće jednom od najvažnijih događaja kulturne sezone u Italiji i Evropi.

Svako otvaranje Skale (takozvana Prima) je poseban događaj koji pokazuje stanje kako operskog stvaralaštva, tako i političke i društvene klime u Italiji. Ove godine, intendant Skale Aleksander Pereira i muzički direktor kuće Rikardo Šaji su se odlučili da publici otkriju novu postavku Verdijevog mladalačkog dela Atila, poverivši glavnu ulogu ruskom basu Ildaru Abdrazakovu. Ova opera u programu Skale se naslanja na Jovanku Orleanku koje je otvorila sezonu 2015/2016, odnosno na Magbeta kojim će biti otvorena naredna sezona. Režijska postavka je poverena Davidu Livermoru, koji je osvojio Skalu svojom postavkom Hendlovog Tamerlana. Scenograf je Đo Froma, video radovi su povereni studiju D-WOK, dok je za svetlo zadužen Antonio Kastro.

Pored Ildara Abdrazakova, na sceni će nastupiti i Saioa Hernandez u svom debiju u ovoj operskoj kući u roli Odabele. Fabio Sartori će biti Foresto, dok će Đorđe Petean biti Ecio. Frančesko Pitari i Đanluka Burato izvode manje uloge Uldina i Pape Lava. Učestvuju i Hor Teatra Skala, kao i Dečji hor Akademije Skale koje je pripremio Bruno Kazoni. Čućete kritičko izdanje koje je pripremila muzikološkinja Helen Grinvlad.

O samom radu na operi Rikardo Šaji je istakao da je pokušao da što vernije izvede ovo delo, te da je insistirao na poštovanju svih instrukcija koje je kompozitor naznačio u partituri, uključujući i metronomske oznake tempa. Pored toga, Šaji je odlučio da u treći čin ubaci ariju, romansu tenora Oh dolore, koja je postojala u prvoj verziji opere. Takođe, rešio je i da izvede pet „neodoljivih i suštinski bitnih" taktova koje je u partituru upisao Rosini, a koji se nalaze na početku trećeg čina. Reditelj Livermor kaže da, zahvaljujući određenim nedostacima libreta, ovo kompleksno delo ima mnogostruka dramska rešenja, što mu je omogućilo da radnju opere smesti u 20. vek, ne precizirajući da li je reč o sukobima koji su se odigrali u Prvom ili Drugom svetskom ratu. Na ovaj način, akcenat je dodatno stavljen na psihološke procese i razloge koji su doprineli Odabelinoj želji za osvetom i emotivnu krhkost koja se ogleda u svakom od likova.


Sezona 2018/2019 Teatra Skala u Milanu

Kao tri glavna i najzastupljenija ciklusa u repertoaru izdvajaju se ciklusi posvećeni različitim italijanskim kompozitorima iz 19. i 20. veka. Okosnicu ovogodišnjeg repertoara, kao i prethodnih godina, čine poznata, manje popularna i ređe izvođena dela italijanskih kompozitora. Prvi, koji predstavlja i glavni ciklus kulturnog projekta, obuhvataju izvedbe Verdijevih ranih opera. Tako će pored Atile, biti izvedena i Razbojnici u potpuno novoj postavci, repriza opere Travijata u postavci Liliane Kavani i Rigoleto. Drugi ciklus koji je obuhvaćen kulturnim projektom posvećen je operama Đakoma Pučinija. Ove godine, on podrazumeva novu postavku opere Manon Lesko, dok su u prethodnim sezonama izvedene opere Turandot, Devojka sa zapada i prva verzija Madam Baterflaj, a za otvaranje naredne operske sezone najavljena izvedba opere Toska. Treći ciklus odnosi se na opere koje pripadaju belkanto tradiciji. Ove godine na sceni je Rosinijeva Pepeljuga u legendarnoj postavci Žan Pjera Ponela, zatim Ljubavni napitak Donicetija i opera Prvo muzika, a zatim reči Salijerija. Pored navedenih, u repertoaru se nalaze i opere stranih kompozitora, pre svega romantičarske opere nemačkih kompozitora. Pomenuti međunarodni repertoar proširen je ove godine i na dela ruskih kompozitora, te će milanska publika videti Valerija Gergieva koji će dirigovati izvedbu opere Hovanščina Musorgskog, dok će sledeće sezone na repertoaru biti i Kitež Rimskog-Korsakova.

Urednice i voditeljke prenosa Ksenija Stevanović i Sanja Kunjadić

broj komentara 0 pošalji komentar