Muzika 20. veka – Dezire-Emil Ingelbrešt

Predstavićemo ostvarenja ovog francuskog kompozitora i dirigenta koji je živeo između 1880. i 1965. godine.

Rođen u Parizu, Ingelbrešt je upisao Konzervatorijum gde mu je solfeđo držao Ambroaz Toma. Već sa 28 godina debitovao je kao dirigent u Teatru umetnosti, gde je predvodio čak pedeset izvođenja Salomine tragedije Florana Šmita. U prestonici Francuske razvio je brojna prijateljstva sa kolegama, ali je jedno od najvažnijih bilo ono sa Klodom Debisijem koje je započelo kada je 1911. Ingelbrešt dirigovao horom na premijeri Debisijevog Mučeništva Svetog Sebastijana. Pored dela Florana Šmita i Debisija, Dezire-Emil Ingelbrešt se istakao kao autoritet u tumačenju ostvarenja Morisa Ravela i Albera Rusela, a bio je i član neformalne umetničke grupe Lez Apaš.

Pored karijere dirigenta, Ingelbrešt je bio zapažen i kao kompozitor. Najranija ostvarenja, poput pet klavirskih svita inspirisanih scenama detinjstva doživela su i svoju orkestarsku verziju, koja je, doduše, pokazivala eklektični stil inspirisan radom Forea i Debisija.

Predstavićemo Rekvijem, napisan tokom Drugog svetskog rata, jedino duhovno delo u čitavom Ingelbreštovom opusu, kao i simfonijske evokacije Vezle, za soliste, muški hor i orkestar iz 1954. godine.

Urednica Sanja Kunjadić



broj komentara 0 pošalji komentar