Improvizorijum

62. Međunarodni festival savremene muzike „Bijenale Muzika 2018: Prelazak Atlantika”

U Veneciji se od 28. septembra do 7. oktobra odvijao 62. Međunarodni festival savremene muzike „Bijenale Muzika" pod sloganom „Prelazak Atlantika". Ranije postavljen cilj umetničkog direktora festivala Ivana Fedelea o interpretaciji koncepta ovovremenog istraživanja i unapređivanja najrazličitijih muzičkih stilova i žanrova, program ovogodišnjeg festivala se svojom temom o prelasku Atlantika fokusirao na specifičnu muziku i umetnike, kako starog, tako i američkog kontinenta. Kit Džeret, jedna od vodećih figura savremene muzičke scene trebalo je da ponese Zlatnog lava za životno delo, no zbog Džeretove bolesti, ovaj ceremonijal je izostao, kao i predviđeni resital. Dobitnik Srebrnog lava za ovu godinu je francusko-argentinski kompozitor i zvučni umetnik Sebastian Rivas, za njegov eksperimentalni rad na razmeđi digitalne, akustičke i elektronske muzike. Smela je odluka da prvo festivalsko veče u „Teatru Goldoni" otvori ansambl Park savremene muzike, reinterpretacijom komada Yellow Shark Frenka Zape iz 1992. godine, uz učešće vokalnog soliste Dejvida Mosa.

Muziku Rebeke Sonders, Lize Lim, Žorža Apergisa, Sebastiana Rivasa, Đorđa Netija izvodili su kontrabasisti Florentan Žino, Šarlot Testi i Dario Kalderone, u okviru programa: kontrabas u fokusu, a italijanski gitarista Đakomo Baldeli se predstavio projektom NIDRA, novim muzičkim tour de force-om za električnu gitaru. Njujorški kvartet Mivos se odlučio za izvođenje kompozicija Džordža Luisa, Hilde Paredes i Sema Plute. Eksperimentalno korišćenje digitalnih tehnologija okosnica je kompozitorskog angažovanja Laure Bjankini i Mikelanđela Lupona, čije je radove interpretirao Filip Spiser, muzičkim formama oslovljenim kao Pesma materijala. Proslavljena diva avangardnog pijanizma Margaret Leng Tan je na resitalu izvela dela Džona Kejdža , Henrija Kauela i Džordža Kramba.

Autor emisije Milenko Mićanović



broj komentara 0 pošalji komentar