Nova diskografija - Dela Valtera Braunfelsa

Album sa delima Valtera Braunfelsa u izdanju diskografske kuća „Kapričo”.

U tekstu koji prati najnovije izdanje diskografske kuće „Kapričo" sa delima ovog umetnika, navodi se da je „Valter Braunfels kompozitor čija je muzika dva puta pala u zapećak: prvi put, kada su nacisti proglasili njegovu muziku 'degenerisanom umetnošću', a zatim ponovo i u Nemačkoj nakon Drugog svetskog rata, kada su različite škole tonalne muzike bile od male koristi; tada su oni koji su davali javni sud o dobrom ukusu smatrali da je svaka vrsta romantične muzike - gotovo kompletna predratna estetika - bila osramoćena".

Ovaj nemački kompozitor rođen je u Frankfurtu u porodici muzičara, gde ga je njegova majka, unuka Luja Špora, obučavala sviranju na klaviru. Nakon studija sa Teodorom Lešetickim u Beču, studirao je u Minhenu kompoziciju sa Feliksom Motlom i Ludvigom Tuilom. Posle ranjavanja u Prvom svetskom ratu i strahota koje je preživeo, prešao je iz protestantske u katoličku veru, komponujući Te Deum, „ne kao muziku za muzičare, već lični izraz vere". Dvadesetih godina postigao je veliki uspeh sa operom Ptice, a njegov ugled je bio toliko veliki da ga je čak Adolf Hitler, ne znajući za njegovo jevrejsko poreklo, pozvao da napiše himnu nacističke partije, što je Braunfels sa indignacijom odbio. Nakon Drugog svetskog rata, vratio se na mesto direktora Akademije za muziku u Kelnu, poziciju na koju je prvi put došao 1925. godine, na poziv tadašnjeg gradonačelnika ovog grada, Konrada Adenauera. Na ovoj poziciji, Braunfels je ostao do svoje smrti 1954. godine, uživajući veliki ugled kao muzička ličnost i predavač. Međutim, nakon njegovog odlaska, lik i delo ovog umetnika pali su u zaborav.

Austrijska izdavačka kuća Kapričo je 2015. godine započela seriju izdanja kojim je želela da ispravi ovu nepravdu, objavljujući kompletna dela Valtera Braunfelsa. U septembru je objavljen peti album iz ove serije, sa premijernim snimcima kompozicija Šabat veštica opus 8 za klavir i orkstar iz 1906. i Plesovi sa Hebrida opus 70 za klavir i orkestar iz 1951, kao i Koncertnim komadom opus 64 iz 1946. godine. Na ovom izdanju Braunfelsove kompozicije interpretiraju pijanistkinja Tatjana Blome i Nemačka dražavna filharmonija iz Rajne-Palatinata pod upravom Gregora Bila. Braunfelsova muzika pripada nemačkoj romantičarskoj tradiciji, sa prepoznatljivom orkestarskom tehnikom, i raskošnim zvukom gudača i horni, povremenim virtuoznim efektima i relativno ograničnom upotrebom udaraljki.

Urednica emisije: Ivana Neimarević

Коментари

Istina
Зашто морамо да славимо Осми март
Re: Ministarka zdravlja????
Акушерско насиље – чије је ћутање неопростиво
Мајка
Акушерско насиље – чије је ћутање неопростиво
Rad s ljudima
Акушерско насиље – чије је ћутање неопростиво
'Ako smo pali, bili smo padu skloni.'
Акушерско насиље – чије је ћутање неопростиво