Muzika za film „Mendi”

Muzika Johana Johansona za film „Mendi” Panosa Kozmatosa

Premda je film Mendi kategorisan kao akcioni triler, Johan Johanson je u glavnoj liniji saundtreka istakao ljubav Reda i Mendi. On započinje atmosferom koja nagoveštava dramatične događaje, ali ubrzo se kristališe Mendina ljubavna tema, jednostavna melodija u gitari, koju preuzimaju i drugi instrumenti, nad harmonijom u elektronskom partu. U naredne dve numere, Johanson prikazuje 'mračne sile' svedenim instrumentarijumom, poput dubokih gudačkih ili limenih duvačkih istrumenata, dajući karakter elektronskom dronu koji se nalazi u osnovi svih trekova. Kada se ponovo uspostavi odnos gitare i elektronike, jasno je da se saundtrek vratio na polje Mendine ljubavne teme - sada pod nazivom Smrt i pepeo, koja ostaje melodijski sačuvana, ali postaje obavijena novim slojevim elektronike koji kao da je zamrzavaju u vremenu. Ovo je samo jedan od načina na koji Johanson demonstrira sadejdstvo muzike sa jedne, i radnje filma, odnosno načina prikazivanja vizuelnog sloja sa druge strane. Pored brižljive karakterizacije ključnih likova radnje, poput Reda i vođe kulta Senda, upravo transformacija Mendine ljubavne teme koja će se na kraju saundterka javiti u numeri Sećanja, obezbeđuje i dramaturško jedistvo Johansonove muzike.

Urednica Sanja Kunjadić



Коментари

Istina
Зашто морамо да славимо Осми март
Re: Ministarka zdravlja????
Акушерско насиље – чије је ћутање неопростиво
Мајка
Акушерско насиље – чије је ћутање неопростиво
Rad s ljudima
Акушерско насиље – чије је ћутање неопростиво
'Ako smo pali, bili smo padu skloni.'
Акушерско насиље – чије је ћутање неопростиво