Džez

Snimak koncerta grupe New Zion Trio pijaniste Džejmija Safta, uz gostovanje bubnjara Hamida Drejka, održanog 5. novembra prošle godine na Tampere Jazz festivalu u Finskoj.

Pijanista, klavijaturista i kompozitor Džejmi Saft unikatna je figura njujorške džez i avangardne scene. Devedesetih godina prošlog veka afirmisao se kroz sviranje u različitim postavama Džona Zorna, među kojima je najpoznatija Electric Masada. Ipak, njegov specifičan svirački senzibilitet na Fender Rouds klavijaturama, i u to vreme neobična sklonost ka mešanju džeza se regeom, dabom i elektronikom, skrenuli su pažnju i na njegov autorski rad. Albumi kao što su Sovlanut i Breadcrumb Sins, objavljeni za Zornovu izdavačku kuću Tzadik u ediciji Radical Jewish Culture, najinteresantniji su radovi iz ove faze njegove karijere.

Poslednjih desetak godina Saft bez zadrške uleće u raznovrsne projekte, od gostovanja avangardnim muzičarima, do autorskih albuma na kojima obrađuje Boba Dilana, ili čak izvodi i tradicionalni, mejnstrim džez. Njegov New Zion Trio svojevrsna je veza između stare ljubavi ka regeu i dabu, te smirenijih albuma iz aktuelne faze karijere. Na koncertu u Tampereu u postavi je i bubnjar Hamid Drejk, a muzika kvarteta se oslanja na stabilan gruv i Saftov istančan, liričan svirački senzibilitet, čak i kada pređe na Fender Rhodes klavijature ili električne orgulje.

Autor Nikola Marković
Urednica Ksenija Stevanović

Коментари

Istina
Зашто морамо да славимо Осми март
Re: Ministarka zdravlja????
Акушерско насиље – чије је ћутање неопростиво
Мајка
Акушерско насиље – чије је ћутање неопростиво
Rad s ljudima
Акушерско насиље – чије је ћутање неопростиво
'Ako smo pali, bili smo padu skloni.'
Акушерско насиље – чије је ћутање неопростиво