Nova diskografija

Prelidi Kloda Debisija

U godini kada se obeležava stogodišnjica smrti Kloda Debisija, izdavač Harmonija Mundi je 29. juna predstavio album ruskog pijaniste Aleksandra Meljnikova sa delima iz druge sveske Prelida, kao i Debisijev aranžman za klavir četvororučno orkestarske kompozicije More. Ovo je donekle neuobičajen spoj dela, ali ga je Aleksandar Meljnikov prethodne godine sa uspehom predstavio u koncertnoj formi, izvodeći ga sa velikim uspehom u Vigmor holu i drugim značajnim salama. Međutim, ono što odvaja njegovu interpretaciju pored izbora kompozicija predstavlja i odluka da pomenuti repertoar izvede na „originalnom" instrumentu iz Debisijeve epohe – Erarovom klaviru iz 1885. godine. Meljnikov je i ranije bio poznat kao pasionirani kolekcionar starih instrumenata i izvođač koji rado izvodi repertoar na instrumentima iz epohe – poput Betovenovih trija izvedenih na instrumentu Aloiza Grafa iz 1820-ih, ili dela Šumana na instrumentima nastalim dvadeset godina kasnije. Erarov klavir, treba reći, nastao je 25 godina pre Debisijevih Prelida, ali po njegovom mišljenju, pruža slušaocu zvuk koji se može uporediti sa onim koji je kompozitor zamislio. Ipak, ono što predstavlja pravu vrednost ovog snimka, jeste interpretacija samog Meljnikova, koji slušaočevu pažnju pre svega usmerava na samu muziku. Njegov pristup je promišljen, pažljiv, uz puno uvažavanje kompozitorovih zamisli i odustva efekata radi njih samih. Umesto toga, čuju se zaoštreni kontrasti, tempa koja doslovce prate Debisijeve instrukcije i pažnja posvećena svim detaljima partiture, koju pijanista vrsne tehnike poput Meljnikova, izvodi sa lakoćom i uverljivošću.

Urednica emisije: Ivana Neimarević



Коментари

Istina
Зашто морамо да славимо Осми март
Re: Ministarka zdravlja????
Акушерско насиље – чије је ћутање неопростиво
Мајка
Акушерско насиље – чије је ћутање неопростиво
Rad s ljudima
Акушерско насиље – чије је ћутање неопростиво
'Ako smo pali, bili smo padu skloni.'
Акушерско насиље – чије је ћутање неопростиво