Imaginarni pejzaži

U večerašnjoj emisiji podsetićemo se albuma TAR iranskog elektroničara Sjavaša Aminija iz 2017. godine, koji je objavljen za kuću Hallow Ground.

Ovo je snažan, a manje melodičan i melanholičan album od njegovih prethodnih. U numerama koje ćete čuti nalaze se snažni iskazi, prepuni zasićenih tekstura i statičkih varničenja. U pogledu koncepcije, TAR ispituje na koji način su strahovi i nade pojedinca povezani sa širim društvenim i kolektivnim stanjima. Celo ostvarenje oscilira u tenziji između nelagode i transcendencije, oslanjajući se na Aminijevu karakterističnu i pomenimo ispravnu ocenu političkog momenta u savremenoj muzici. On primećuje da mediji koriste određen tip političke situacije, a ne politički kontekst generalno gledano. Na taj način, iako je muzičar iz Irana, Aminijev rad se ne bavi dnevno-političkim, već se obraća političnosti muzike u njenom dubljem i misaonijem smislu. Amini objašnjava svoje estetičke strategije kao vrstu političkog čina, a svoju muziku konstruiše kao vrstu refeleksije ili ekspresije društvenih i političkih situacija, posebno onih koje na isti način oblikuju svakog od nas, bilo da smo stanovnici Irana ili Sjedinjenih Američkih Država, a to je o Aminijevim rečima: "sistemsko uništavanje planete za dobrobit nekolicine".

Urednica Ksenija Stevanović

broj komentara 0 pošalji komentar