Nova diskografija

Predstavljamo album objavljen u martu u produkciji izdavačke kuće Hajperion, na kojem pijanista Pavel Kalesnjikov izvodi igre Luja Kuprena sačuvane u Manuskriptu iz Boana

Ovaj ruski pijanista rođen je 1989. godine u Novosibirsku, a studije je započeo na Moskovskom konzervatorijumu 2007, da bi muzičko obrazovanje je nastavio u Londonu, na Kraljevskom koledžu za muziku. Kalesnjikov je bio pobednik prestižnih pijanističkih takmičenja poput Međunarodnog takmičenja Gileljs, specijalne nagrade žirija na 14. Međunarodnom takmičenju Čajkovski u Moskvi i prve nagrade na Honens tamkičenju u Kanadi. Godine 2007, dobio Orden predsednika za mlade talente u Rusiji, a 2012. postao je član Kapele Kraljice Elizabete u Belgiji, čijim pijanističkim odsekom rukovodi Marija Žoao Pireš.

Kao koncertni pijanista, Kalesnjikov je nastupao širom Evrope, a njegov diskografski opus, pored snimka pobedničkog nastupa na takmičenju Honens, obuhvata Godišnja doba Čajkovskog i Šopenove Mazurke. Ova poslednja dva albuma, objavljena su za izdavačku kuću Hajperion, koja je pre četiri meseca predstavila i najnoviji komapkt-disk ovog umetnika, sa snimcima dela Luja Kuprena. Iako su ove barokne kompozicije originalno napisane za čembalo, interpretacija mladog pijaniste je tako uverljiva, da se čini da su mogla biti zamišljena i za sviranje na klaviru. Sačuvana u Manuskriptu iz Boana, ova dela autora koji je bio ujak mnogo poznatijeg Fransoa Kuprena, zapisana su bez taktica, tako da pružaju veliku slobodu prilikom interpretacije, posebno u oblasti ritma. Mladi ruski pijanista se odlučio da dela izvede na Jamahinom klaviru, koji je posebno pogodan za sviranje legata i drugih postupaka koje nije moguće izvesti na čembalu, ali koji pritom poseduje i izvesnu „perličavost" i apartnost zvuka, sličan starim instrumentima. Ipak, kako kritičari navode, ritmičke slobode u Kalesnjikovljevoj interpretaciji čine da ova dela nekada dobiju i romantičarski prizvuk, ali uprkos tome, njegov pristup smatraju veoma uspešnim u „prevođenju" repertoara poznatog specijalistima u zvuk blizak današnjici.

Urednica emisije: Ivana Neimarević

Коментари

Istina
Зашто морамо да славимо Осми март
Re: Ministarka zdravlja????
Акушерско насиље – чије је ћутање неопростиво
Мајка
Акушерско насиље – чије је ћутање неопростиво
Rad s ljudima
Акушерско насиље – чије је ћутање неопростиво
'Ako smo pali, bili smo padu skloni.'
Акушерско насиље – чије је ћутање неопростиво