Gramofonija – Nikolaj Rimski-Korsakov: Šeherezada

Reprodukujemo album sa interpretacijama Simfonijskog orkestra Belgijskog nacionalnog radija pod upravom Franca Andrea. Ploču je objavila produkcijska kuća Telefunken 1955. godine.

Možda ne bi bilo previše strogo oceniti da je diskografska karijera Franca Andrea bila žrtva komercijalnih ambicija čuvenog nemačkog izdavača, s obzirom na to da je danas ovaj umetnik uglavnom poznat po svojim tumačenjima kratkih popularnih komada koje je u velikom broju zabeležio u periodu od 1945. do sredine šezdesetih godina. Međutim, malo je poznato da je reč o dirigentu koji je imao velikog uticaja na posleratnu belgijsku scenu, vodeći sa uspehom radijski orkestar više od dve decenije i tumačeći veliki broj savremenih i zahtevnih ostvarenja. Uprkos tome, mali broj ovih izvođenja je završio na pločama, te su do danas albumi sa monumentalnim simfonijskim ostvarenjima belgijskog radijskog orkestra iz pedesetih godina stekli kultni status, kako zbog malih tiraža, tako i zbog kvaliteta interpretacije. U ovoj grupi čuvenih izdanja nalazi se i album koji ćemo emitovati, a koji se uz ploču sa Frankovom poemom „Psiha", smatra jednim od najuspelijih Andreovih tumačenja, zabeleženim na vinilu. Snimak je realizovan u mono tehnologiji, a Telefunken je u nekoliko zemalja distribuirao ovo izdanje, što nije bio slučaj sa ostalim Andreovim pločama.

Pored snimaka koji i danas pobuđuju veliko interesovanje, Andreovi zapisi popularnih komada su takođe veoma zanimljiv segment njegovog opusa, te se može zaključiti da je ovaj umetnik veći deo svog vremena proveo u tonskom studiju. Pored LP-jeva, snimci sa Andreovim tumačenjima su rezani na singl i fleksi ploče, te su često bili deo reklamnih ili promotivnih kampanja belgijskih preduzeća. Značajno je pomenuti da je gotovo cele svoje karijere Andre dirigovao istim ansamblom i bio vezan za jednog izdavača, te iznenađuje izostanak raznovrsnosti u njegovoj diskografiji, kao i donekle skromna distribucija u poređenju sa drugim dirigentima tog vremena.

Autor Milan Milojković
Urednica Sanja Kunjadić

broj komentara 0 pošalji komentar