Gramofonija – Leonid Kogan izvodi dela J. S. Baha

Reprodukujemo album sa snimcima koncerata za violinu i orkestar Johana Sebastijana Baha u interpretaciji Leonida Kogana i članova Filharmonija orkestra pod upravom Ota Akermana. Ploču je objavila produkcijska kuća Kolumbija 1956. godine.

Kogan je debitovao na američkom tržištu pločom sa Hačaturijanovim koncertom za Ar-Si-Ej, ali je kasnije tokom pedesetih godina, gotovo sve ploče objavio pod etiketom Kolumbija. Budući da je u to vreme bio mlad violinista koji je tek započeo svoju profesorsku karijeru, Kogan nije zazirao od tehnoloških eksperimenata, što je značajno uticalo na njegovu popularnost koja traje sve do danas. Naime, sredinom decenije producenti Kolumbije su nastojali da usavrše tehnike snimanja i miksanja, a posebna pažnja je poklanjana doživljaju prostora na snimcima, u duhu nastupajuće ere stereo zapisa. Koganovi snimci objavljeni na ovim pločama su do danas stekli kultni status, a pojedini među njima dostižu i izuzetno visoke cene, zbog malih tiraža i eksperimentalne prirode izdanja. Među ovim pločama se nalazi i mono album sa Bahovom muzikom za violinu koji ćemo večeras emitovati, a koji je kasnije doživeo veliki broj reizdanja, skrećući pažnju publike na manje poznate snimke iz ovog perioda. Koganova saradnja sa Akermanom i Filharmonija orkestrom je bila veoma plodna, a rezultirala je i čuvenim zapisima kompozicija Bramsa, Čajkovskog i Mocarta, pored drugih manje popularnih snimaka.

Kogan je na snimcima realizovanim za Kolumbiju svirao na dvema Gvarneri violinama na kojima je inače nastupao tokom karijere. Zanimljivo je da on nije bio vlasnik ovih instrumenata, već ih je iznajmljivao od države, a danas se njihova vrednost procenjuje na preko 4 miliona dolara. Upravo je jedan od razloga velike popularnosti Koganovih američkih ploča i delikatan zvuk ovih violina „uhvaćen" veoma senzitivnom tehnologijom koja se tek razvijala.

Autor: Milan Milojković

broj komentara 0 pošalji komentar