Muzej zvuka

„Davidovi pokajnički psalmi” Orlanda di Lasa, u interpretaciji ansambla Henry's Eight

Jedan od najznačajnijih ciklusa polifonih kompozicija pozne renesanse nastao je ubrzo posle Lasovog imenovanja za kampemajstora na dvoru vojvode Albrehta V u Minhenu, 1563. godine. Dela su objavljena u bogatu ukrašenom rukopisu sa iluminacijama slikara Hansa Miliha, koji se danas smatra jedinstvenim u svetu. Davidovi pokajnički psalmi nisu komponovani za liturgijske potrebe, već su pisani kao deo dvorske muzičke prakse. To je vidljivo iz same dužine kompozicija - pojedine traju i do trideset minuta, što je veliki izazov za pevače. Iako se smatraju jednim od vrhunaca renesansne polifonije, ova dela se ne izvode često, niti postoji veći broj njihovih snimaka, jer je za njihovo izvođenje potrebna posebna fizička priprema.

Bavarski dvorski zvaničnik Samuel Kvikelberg, Lasov savremenik, zapisao je povodom ovih psalama sledeće: „Laso je tako umešno prikazao sadržaj teksta svojim lamentoznim i tužnim melodijama, prilagođavajući, gde je to bilo potrebno, muziku temama i rečima, iskazujući snagu različitih emocija, predstavljajući teme kao da nam se odvijaju pred očima, da čovek ne zna da li nežnost emocija više krasi tužne melodije ili tužne melodije krase nežnost emocija."



broj komentara 0 pošalji komentar