Antologija srpske muzike

Dela Dragutina Čolića: ciklus pesama za bas i orkestar Krug nežnosti, Preludijum – fuga – postludijum, Simfonija in Sol i Koncert za violončelo i orkestar

Rođen 1907. godine u Požegi, Dragutin Čolić je studije muzike započeo u Beogradu, u školi Stanković kod Miloja Milojevića, a nastavio ih u Pragu gde je u periodu od 1927. do 1932. godine pohađao časove kompozicije na Državnom konzervatorijumu, u klasama Karela Boleslava Jiraka i Aloisa Habe. Po povratku u Beograd 1932. godine, radio je kao profesor u muzičkoj školi Stanković i Srednjoj muzičkoj školi pri Muzičkoj akademiji. Godine 1957. imenovan je za profesora Muzičke akademije. Pored toga, u periodu od 1937. do 1946. vodio je hor Kulturno-umetničkog društva Abrašević, a bio je i saradnik časopisa Zvuk, Muzički glasnik, Slavenska muzika i Muzika.

Kako ukazuje Vlastimir Peričić, u nizu srpskih kompozitora Praške škole, Dragutin Čolić pripada najradikalnijem krilu. Polazeći tragom svog profesora Alojsa Habe, u prvom periodu stvaralaštva Čolić je upotrebljavao ekstremna izražajna sredstva - atonalnost, atematizam, četvrtstepeni tonski sistem, kao i slobodno primenjenu dodekafonsku tehniku. U delima iz kasnije faze rada, Čolićev harmonski jezik postaje umereniji, a formalna građa jasnija i bliža tradicionalnim obrascima.

Emisiju uređuje Irina Maksimović





Коментари

Istina
Зашто морамо да славимо Осми март
Re: Ministarka zdravlja????
Акушерско насиље – чије је ћутање неопростиво
Мајка
Акушерско насиље – чије је ћутање неопростиво
Rad s ljudima
Акушерско насиље – чије је ћутање неопростиво
'Ako smo pali, bili smo padu skloni.'
Акушерско насиље – чије је ћутање неопростиво