Dejan Petrović: Filmske aktuelnosti

U emisiji FILMSKE AKTUELNOSTI možete slušati osvrt Dejena Petrovića na ostvarenja Marte Mesaroš „Aurora borealis – Severna svetlost” i Majkla Pirsa „Zver”, prikazane na 46. FEST-u, koji je održan od 23. februara do 4. marta u Beogradu.

Veteranka mađarskog fima Marta Mesaroš u svom novom ostvarenju istražuje jedno od traumatskih iskustava neposredno posle Drugog svetskog rata. Glavna junakinja, zajedno sa svojim verenikom, pokušava da prebegne u Austriju, ali će ih presresti granična policija i grupa sovjetskih vojnika, pri čemu će on biti ubijen, a ona silovana. Svojim filmom rediteljka nas podseća na hiljade dece koja su rođena u Austriji posle brutalnih silovanja njihovih majki od strane pripadnika vojnih trupa, ali uspešno izbegava sve zamke brojnih „osvetničkih" filmova „sa tezom", i Sovjete ne oslikava (samo) kao varvare sa Istoka, nego će među njima biti i nekoliko veoma pozitivnih likova, poput onoga koji će se naposletku indirektno pokazati ključnim. U nekoliko uzastopnih preokreta, putem fotografija, ličnih istraživanja i pisama, saznajemo da je pravi otac njene ćerke Olge - inače uspešne bečke advokatice - zapravo pristojni sovjetski oficir. Potresno intimističko delo celokupnom atmosferom znatno podseća na skorašnji film 1945. a tematski i kvalitetom gotovo da doseže ostvarenje Zgarišta Denisa Vilneva, komentariše Dejan Petrović.

U programskoj celini „Play UK na Festu" svoje debitantsko dugometražno ostvarenje Zver predstavio je Majkl Pirs, pokazujući kako jedan niskobudžetni film atmosfere može da nadiđe i daleko ambicioznije i skuplje projekte. Priča prati neprilagođenu i ekscentičnu tinejdžerku koja stupa u vezu sa takođe neprilagođenim i naizgled opasnim avanturistom. Oboje u svom emotivnom i mentalnom životu skrivaju izvesne istorije nasilja, a stvar će se zakomplikovati time što se u njihovom gradiću već neko vreme događaju surova ubistva devojčica. Nekoliko puta će se potraga usmeravati u raznim pravcima, sa promenljivim uspehom, a time će svaki put i individualni položaj i međusobni odnos ljubavnika bivati uzdrmani. Identitet pravog počinioca do kraja neće biti sasvim otkriven, dok će završni kadrovi svojom originalnošću nadmašiti gotovo sve što smo imali prilike da vidimo na filmu poslednjih godina. U svojim najboljim momentima Zver se odlikuje upravo atmosferom hičkokovske psihoze, isporučujući dozu jeze koja gotovo fizički može da se oseti.

Urednica emisije Tanja Mijović.

Коментари

Prodajem
Ако пронађете ову новчаницу одмах идите код нумизматичара
C.T. Toraksa
Поштујте правила пре давања крви на анализу
Adaptacija
„Буђење пацова“ – ново рухо филмског класика Живојина Павловића
slobodan izbor ishrane
Главни град Финске избацује месо како би заштитили климу, осим у ретким изузецима
Prijava za kviz Slagalica
Пријавите се