Vek harmonike

Vivijan Šaso svira Sonate Jozefa Hajdna, sa izdanja koje je objavljeno 2009. godine za kuću Dženuin klasiks iz Lajpciga.

Vivijan Šaso rođena je u 1979. godine u Cirihu, a diplomirala je na Univerzitetu umetnosti u Bernu kod čuvenog harmonikaša Teodora Ancelotija. Kao solista i kamerni muzičar, Šasoova nastupa sa renomiranim ansamblima kao što su: Berlinska filharmonija, Simfonijski orkestar Bavarskog radija, Tonhale orkestar i ansambl Klangforum Vin. Kao i većina današnjih umetnika, Vivijan Šaso sarađuje sa savremenim autorima u cilju proširivanja originalnog repertoara za harmoniku, te često premijerno izvodi kompozicije pisane za ovaj instrument.

Drugi deo njenog repertoara, kao što je to uobičajeno za akordeoniste koji su izašli iz Ancelotijeve škole, čine obrade dela za klavir kompozitora prethodnih epoha. U večerašnjoj emisiji čućete njene interpretacije Hajdnovih klavirskih sonata, za koje Vivijan Šaso kaže da ih je zavolela još u detinjstvu. Ova dela ona vidi kao privlačnu kombinaciju rafiniranog humora, razdraganosti, dubine i inteligencije. Naizgled jednostavna harmonija i formalni plan su dopunjeni bogatim i inventivnim variranjem nekoliko osnovnih motiva. Vivian Šaso kroz svoje tumačenje ukazuje na veze između klavikorda za koji je Hajdn pisao i svog instrumenta, pri tom pokazujući raskoš dinamičkih mogućnosti koncertne harmonike. Naime, dobrom upotrebom meha i držanja tonova, može se postići izuzetno sofisticirana paleta zvukova, čime se baca novo svetlo na Hajdnove sonate.

Marija Šekularac i Ksenija Stevanović

broj komentara 0 pošalji komentar