Hronika Trećeg programa

Pročitaćemo osvrt Milana Zaviše na filmove Filipa Garela „Ljubavnik na jedan dan”, Šarunasa Bartasa „Mraz” i Igora Bezinovića „Kratki izlet”, prikazane na 23. Festivalu autorskog filma u Beogradu, a potom osvrt Radomira Putnika na knjigu Slobodana Krstića „Oper(et)a u Nišu”, koja je objavljena u izdanju Narodnog pozorišta u Nišu.

Na osnovu tri filma iz različitih programskih celina Milan Zaviša daje presek 23. Festivala autorskog filma, koji je krajem prošle godine održan u više beogradskih bioskopskih sala. Jednostavnost, jasnost i duboka preciznost u prikazivanju ljubavnih odnosa karakterišu novi film Filipa Garela Ljubavnik na jedan dan; protagonisti su devojka Žan, njen otac i njegova ljubavnica oko kojih se plete klupko međusobnih odnosa, želja, jakih emocija, strasti. Film Šarunasa Bartasa Mraz je u osnovi triler čija se radnja dešava u ratnim područjima Ukrajine, ali istovremeno i ljubavna priča o dvoje ljudi izgubljenih u situaciji iz koje nema izlaza. Dugometražni igrani prvenac hrvatskog reditelja Igora Bezinovića Kratki izlet prikazuje putovanje sedmoro ljudi kroz predele Istre, ali i kroz svoje unutrašnje svetove u potrazi za samospoznajom, uz prisustvo konstantne jeze koja proizilazi iz trileričnih zapleta i elemenata horora prisutnih u filmu.

* * *

Teatrolog i publicista Slobodan Krstić u knjizi Oper(et)a u Nišu opisuje višedecenijsko nastojanje da se u Nišu oformi opera, kao i razloge zbog kojih do njenog institucionalnog statusa nije došlo do najnovijeg doba. Istražujući istoriju pozorišnog života grada Niša, Slobodan Krstić je uočio da je teatarska umetnost uvek uživala određeno poštovanje kod gledalaca, ali ne i materijalnu pomoć kod vlasti. Tek se osnivanjem pozorišta „Sinđelić" 1887. godine stvaraju uslovi za organizovanu i kontinuiranu pozorišnu delatnost. Prvo gostovanje beogradske Opere u Nišu bilo je aprila 1925. godine kada su prikazane predstave Poljubac Bedžiha Smetane, Rigoleto Đuzepa Verdija i Seviljski berberin Đoakina Rosinija. Iste godine u Nišu je gostovalo i sarajevsko pozorište sa operetskim predstavama, a u sezoni 1937/38. godine stvorena je Opereta kao poseban umetnički sektor Narodnog pozorišta. Ipak, zabrinjavajući je podatak što od 1960. godine, kada je poslednji put izvedena Verdijeva Travijata, do 2013. kada je scensko uprizorenje doživeo Slepi miš Johana Štrausa Mlađeg, Niš nije imao svoje predstave, piše Radomir Putnik.

Urednica emisije Tanja Mijović.



Коментари

Re: Knjiga
Амазоновим „Прстеновима моћи" нема помоћи
Re: Steta
Амазоновим „Прстеновима моћи" нема помоћи
Re: Ко би свијету угодио
Амазоновим „Прстеновима моћи" нема помоћи
Knjiga
Амазоновим „Прстеновима моћи" нема помоћи
Komentar
Амазоновим „Прстеновима моћи" нема помоћи