Muzika viva

Kompozicije Rišarda Rejnfosa i Tana Duna

Slušaćete kako dela ovih savremenih autora izvodi Kraljevski orkestar Konserthebau pod upravom Danijela Hardinga i Tana Duna

Rišard Rejnfos, rođen 1964. godine, završio je studije kompozicije na Kraljevskom konzervatorijumu u Hagu u klasama Jana van Flejmena i Brajana Fernihaua. Danas je šef katedre za kompoziciju na Univerzitetu u Daramu gde ima i svoju klasu. Delo fuoco e fumo inspirisano je požarom koji je 1996. godine uništio teatar La Feniče u Veneciji. Rejnfos u partituri, na samom početku, beleži varnicu koja je upalila vatru tako što u deonici kravljeg zvona imitira Doplerov efekat. Muzički tok u početku tinja, a zatim se vatra polako širi, dim prodire u sve pore građevine, a faktura se usložnjava, dobijajući ponekad neočekivani razvoj. Atmosfera represije i zloslutnog iščekivanja koja prati delo završava se signalom kraja, ponovo u deonici kravljeg zvona.

Delo Vuk za kontrabas i orkestar kinseskog autora Tana Duna, prikazuje težnju autora da dočara zvuk mongolske dvostrune violine - morin hur. Delo je inspirisano knjigom Poslednji vuk Žan-Žaka Anoa. Tan Dun u delu koristi melodiju mongolske tradicionalne pesme i prokazuje odraz čoveka kroz prikaz vuka. Ali, to ogledalo je napuklo. Kao nadareni kompozitor filmske muzike, Tan Dun unosi i te elemente u ovu partituru, osmišljavajući kraj u kojem čovek i vuk uspevaju da povrate ravnotežu odnosa i nastave da žive u simbiozi.

Urednica Sanja Kunjadić

broj komentara 0 pošalji komentar