Hronika Trećeg programa

Možete pratiti osvrt Petra Jončića na film Denija Vilneva „Blejd Raner 2049”, a potom i osvrt Radomira Putnika na monografiju „Madlenijanum – opera i teatar”, koju je priredio Miodrag Ilić.

Početkom oktobra pred beogradskom publikom premijerno je prikazan film Denija Vilneva Blejd Raner 2049. Po rečima Petra Jončića, u trenutku kada je mitologija i legenda oko filma Blejd Raner postala vanvremenska, pojavio se novi film o ubici replikanata, ali bez ikakve megalomanske marketinške kampanje koja je pratila, na primer, nove Ratove zvezda. Taktika je, pokazalo se, bila opravdana, jer je Blejd Raner 2049 osmišljen za prave poznavaoce naučne fantastike, a baziran je na očekivanom intelektualnom segmentu koji se formira oko literature tog žanra... Reditelj Vilnev nije dobio zadatak da uradi blokbaster, već da sledi tradiciju najboljih predstavnika žanra i ostane dosledan inteligentnom tumačenju priče bez kompromisa. Stoga u „Blejd Raneru" pažnju okupiraju svedeni i simetrični kadrovi koji se nižu bez želje za senzacionalističkim promocijama specijalnih efekata. Uz potpuno nov kasting, gde je Harison Ford kao Rik Dekart samo minijaturni lik kojim se zaokružuje rasplet, Vilnev je svog rediteljskog idola pronašao u Tarkovskom, a konačni rezultat je bio da su mnogi fanovi prvog Blejd Ranera, novi film proglasili čak boljim.

* * *

Monografiju o operi i teatru Madlenijanum koju je preredio Miodrag Ilić nedavno je objavila izdavačka kuća Zepter Book World iz Beograda. Monografiju čine tri knjige: Dve decenije, Muzičko-scenska produkcija i Drama. Kako nas obaveštava Radomir Putnik: u knjizi Dve decenije objavljeni su prilozi desetak autora, među kojima treba istaći napise Nikolasa Pejna, direktora Opere Evropa, Svetlane Velmar Janković, Gordane Krajačić i Nede Todorović, ali posebno mesto zaslužuje intervju koji je Miodragu Iliću dala Madlena Cepter, osnivač Madlenijanuma, dobrotvor i zadužbinar, čija je vizija o stvaranju privatne opere pre dvadesetak godina bila shvatana kao utopija, a danas se iskazuje kao autentičan oblik ne samo mecenatstva, već i složenog muzičko-scenskog stvaralaštva. Drugu knjigu Muzičko-scenska produkcija o operi, baletu, mjuziklu i opereti napisala je Gordana Krajačić, dok je autor trećeg toma Drama Miodrag Ilić. U svim segmentima obrađenim u ovoj knjizi pokazuje se da je umetnička direkcija Madlenijanuma bila spremna da povuče smele poteze i glavne uloge dodeli mladim stvaraocima i izvođačima, te da postavi predstave koje počivaju na velikim glumačkim i dramskim ostvarenjima, bez povlađivanja teoretičarima i njihovim sofizmima.

Urednica emisije Tanja Mijović.

Хроника Хроника

Autor:
Трећи програм

Као културно-информативани недељник Трећег програма, ХРОНИКА сваког понедељка доноси осврте и приказе актуелних појава и дешавања у уметности и науци. [ детаљније ]

Коментари

Istina
Зашто морамо да славимо Осми март
Re: Ministarka zdravlja????
Акушерско насиље – чије је ћутање неопростиво
Мајка
Акушерско насиље – чије је ћутање неопростиво
Rad s ljudima
Акушерско насиље – чије је ћутање неопростиво
'Ako smo pali, bili smo padu skloni.'
Акушерско насиље – чије је ћутање неопростиво