Hronika Trećeg programa

Emitovaćemo osvrt osvrt Dejana Petrovića na filmove Dejvida Mekenzija „Po cenu života” i Aleksa de la Iglesije „Bar”, prikazane u Areni Sinepleks u Novom Sadu, kao i osvrt Dolores Stanojević na pet izložbi koje se tokom ove godine održavaju u Stedelijk muzeju u Amsterdamu.

U svom novom filmu Po cenu života Dejvid Mekenzi prikazuje surovi, u znatnoj meri primitivni i oskudni, materijalni i mentalni svet teksaške provincije koji kao da oslikava psihološko stanje protagonista - braće Tobija i Tanera. Suočeni sa dugovima, alimentacijom i realnom pretnjom oduzimanja ranča, njih dvojica će odlučiti da naprave seriju pljačkaških pohoda po bankama obližnjih gradića, ne bi li došli do preko potrebnih sredstava. „Odličan film atmosfere, snažne psihološke prijemčivosti i dubokog uranjanja u teški, surovi svet teksaškog načina borbe za život koji vraća gotovo zaboravljeni žanr u središte pažnje zainteresovanih gledalaca", ocenjuje Dejan Petrović.

Španski reditelj Aleks de la Iglesija, etablirano autorsko ime daleko izvan granica rodne zemlje, u ostvarenju Bar preispituje dinamiku socijalnih odnosa. Film započinje naizgled banalnim i prozaičnim susretima slučajnih prolaznika i usputnih poznanika u običnom prestoničkom baru, a situacija se dramatično menja kada se dogodi šokantno dvostruko ubistvo ispred samih vrata bara, posle čega će se preostali gosti i domaćini zabarikadirati unutra.

* * *

Kako nas obaveštava Dolores Stanojević, brojni posetioci jednog od poznatijih internacionalnih muzeja savremene umetnosti u svetu - Stedelijk muzeja u Amsterdamu, mogli su tokom maja da pogledaju pet izložbi. Prvom, otvorenom znatno ranije od ostalih (3. decembra prošle godine) i koja će trajati do septembra, muzej je obeležio 100 godina od nastanka holandske grupe umetnika i arhitekata „De Stajl" koju su osnovali Pit Mondrijan i Teo van Dusburg. Druga izložba bila je posvećena zaboravljenom umetniku Krisu Bikmanu koji je bio jedan od politički najaktivnijih umetnika, a sa pokretom „De Stajl" bio je povezan od nastanka do 1919. godine kada je napustio grupu usled neslaganja sa Teom van Dusburgom. Radovi palestinskog postkonceptualnog umetnika Seta Prajsa predstavljeni su na izložbi Sosial Synthetic koja je bila sveobuhvatni pregled njegove dosadašnje umetničke karijere. Četvrtom izložbom muzej je napravio do sada najveći pregled dvadesetpetogodišnjeg fotografskog i filmskog rada uličnog fotografa Eda van der Elskena koji je priznat kao jedan od najvažnijih holandskih fotografa XX veka, dok je petom izložbom dominirala instalacija Transgressions Nalini Malini iz Karačija koja je jedinstvenom kombinacijom slikarstva, videa i pokretnih slika obradila teme migracija, globalizacije, siromaštva i ugnjetavanja žena.

Urednica emisije Tanja Mijović.

Хроника Хроника

Autor:
Трећи програм

Као културно-информативани недељник Трећег програма, ХРОНИКА сваког понедељка доноси осврте и приказе актуелних појава и дешавања у уметности и науци. [ детаљније ]

Коментари

Istina
Зашто морамо да славимо Осми март
Re: Ministarka zdravlja????
Акушерско насиље – чије је ћутање неопростиво
Мајка
Акушерско насиље – чије је ћутање неопростиво
Rad s ljudima
Акушерско насиље – чије је ћутање неопростиво
'Ako smo pali, bili smo padu skloni.'
Акушерско насиље – чије је ћутање неопростиво