Vek harmonike

Interpretacije Miloša Milivojevića

Miloš Milivojević rođen je u Kragujevcu, gde je završio srednju Muzičku školu kao đak generacije, u klasi renomiranih profesora Radomira Tomića i Vojina Vasovića. Godine 2002. postaje sitpendista Kraljevske muzičke akademije u Londonu, a dve godine kasnije nastupa kao jedini predstavnik Akademije na ceremonijalnim svečanostima kraljevske porodice na Univerzitetu u Londonu.

Miloš Milivojević aktivno nastupa kao solista i član kamernih sastava od kojih se izdvaju London tango kvintet, ansambl Kosmos, Akord duo i world music sastav Paprika. Ovaj umetnik izdvaja neke od nastupa koji su mu od posebnog značaja, kao što su oni u Vembli areni, Rojal Albert holu, operi u Sidneju, Vigmor holu i Kadogan holu.

U zvanje saradnika na Kraljevskoj muzičkoj akademiji u Londonu imenovan je 2014. godine, kada je od ove visokoškolske ustanove dobio i priznanje za doprinos kulturi i stvaralaštvu u svojoj profesiji.

Miloš Milivojević aktivno sarađuje sa kompozitorima i do sada je izveo više od 40 svetskih premijera dela za solo harmoniku i kamernih kompozicija. Izdvajaju se svetske premijere kompozicija britanskih autora Entonija Gilberta, Patrika Nana kao i britanska premijera Sekvence za harmoniku italijanskog kompozitora Lučana Berija.

Od početka profesionalne karijere britanska kritika izdvaja Miloša Milivojevića kao talentovanog umetnika, koji svojim interpretacijama pokazuje da je „neustrašiv" virtuoz, a pozitivne kritike objavljene su i u uglednim dnevnim listovima Indipendent, Gardijan i Tajms.

U emisji koja je na programu 30. aprila slušaćete ostvarenje pod nazivom Miš britanskog autora Bena Fosketa, kao i svetsku premijeru kompozicije Kosmička brzina za harmoniku i gudački kvartet Patrika Nuna. Potom ćete čuti Libertango Astora Pjacole, Koral i varijacije iz Sonate za orgulje u de-molu, Feliksa Mendelsona kao i Sjaj ljubičaste rozete Entonija Gilberta. Ovo delo za solo fri-bas harmoniku autor je 2003. godine posvetio Milošu Milivojeviću, a inspiracija mu je bila katedrala u Bajeu u Francuskoj, njena istorija, ali i bogata rozeta koju je video jednog septembarskog jutra u njenom punom sjaju. Autor na harmonici evocira zvuk orgulja, koji se pojavljuje na samom početku kompozicije. Ovo je jedno od dela gde su koloraturna i osećajna interpretacija Miloša Milivojevića u prvom planu, a snimak izvođenja zabeležen je na koncertu održanom na NOMUS-u u Novom Sadu 2004. godine.



Urednica emisije Marija Vuković



Коментари

Istina
Зашто морамо да славимо Осми март
Re: Ministarka zdravlja????
Акушерско насиље – чије је ћутање неопростиво
Мајка
Акушерско насиље – чије је ћутање неопростиво
Rad s ljudima
Акушерско насиље – чије је ћутање неопростиво
'Ako smo pali, bili smo padu skloni.'
Акушерско насиље – чије је ћутање неопростиво