Muzika viva

Međunarodni Rostrum kompozitora u Vroclavu

Autorke iz Irske, Italije, Slovenije i Australije – En Klir, Silvija Borzeli, Larisa Vrhunc i Keti Ebot Kvasnica.

Delo To another of that other Drugome od tog drugog irske kompozitorke En Klir. Ova umetnica završila je studije na Univerzitetu u Korku, a trenutno se nalazi na doktorskim studijama kompozicije na Harvardu gde su joj mentori Haja Černovin i Hans Tučku. Njena dela izvođena su na priznatim festivalima za savremenu muziku poput onog u Vitenu, Darmštatu ili na Gaudemusovoj muzičkoj nedelji u Holandiji. En Klir je jedna od najangažovanijih irskih kompozitorki, a dela joj objavljuje izdavač Šot iz Njujorka.

Keti Ebot Kvasnica stvara melodičnu, tonalnu muziku koja stoji samostalno i nezainteresovano za akademski diskurs. Ipak, ona takođe posreduje paradigmu evokativnog pisma koju je ustanovio Piter Skaltrop, na taj način uklapajući se u načela australijskog mejnstrima. Delo Ponovni odjek nosi kvalitet emotivnog odzvuka spram prirodnog orkuženja, koji pronalazimo i kod Skaltropa. U ovoj kompoziciji napisanoj za vibrafon i violončelo, Keti Ebot Kvasnica se obraća najvećoj neprekidnoj peščanoj pustinji na svetu Rub el Halil, poznatoj pod nazivom “Prazna četvrt” koja obuhvata jednu trećinu Arabijskog poluostrva.

Kompozicija Further In – Još dublje italijanske autorke Silvije Borzeli, napisana je 2014. godine za violončelo i klavir. To je direktno, postminimalističkog delo, koje se bazira na mikrovarijacijama materijala. Silvija Borzeli je rođena u Rimu, a trenutno živi u Amsterdamu, gde se usavršavala. Njena dela su izvođena na vodećim evropskim festivalima savremene muzike, a u svom stavralaštvu neguje karakteristični stil holandskog postmodernizma.

Delo Brzina raspadanja – Hitrost razpadanja rad je slovenačke autorke Larise Vrhunc. Inspiraciju za ovo delo kompozitorka je pronašla u istoimenoj pesmi Borisa A. Novaka. Ona je poslužila kompozitorki kao dvostruka orijentacija– za sadržaj dela, kao i za njegovu formu. U pogledu sadržaja, reč “raspadanje” je ključna za razumevanje dela, jer se prevodi u muziku u obliku fakturne sekvence čija se gustina i konzistentnost vremenom dezintegrišu. Na formalnom planu Larisa Vrhnuc se pridržavala šeme stihova iz Novakove pesme, odnosno repetitivnosti određenih reči i sintagmi. Predložene sekvence i motivi sa svakim ponavljanjem slabe, tako da na kraju celo delo ostaje na jednom, utišanom tonu.

Urednica Ksenija Stevanović

Коментари

Prodajem
Ако пронађете ову новчаницу одмах идите код нумизматичара
C.T. Toraksa
Поштујте правила пре давања крви на анализу
Adaptacija
„Буђење пацова“ – ново рухо филмског класика Живојина Павловића
slobodan izbor ishrane
Главни град Финске избацује месо како би заштитили климу, осим у ретким изузецима
Prijava za kviz Slagalica
Пријавите се