Teorija filma – Vladimir Kolarić

Od ponedeljka, 19. do petka, 23. marta na Treće programu, u sedmičnom ciklusu TEORIJA FILMA, možete pratiti delove studije Vladimira Kolarića «O odnosu filma i književnosti i filmskoj adaptaciji književne građe».

Šta je to što film čini autonomnim umetničkim izrazom, odnosno u kojoj meri se i na koji način film odvaja od svojih predložaka, pitanje je na koje odgovara Vladimir Kolarić u tekstu u kojem analizi podvrgava neke od temeljnih stavova Sergeja Ajzenštajna, Ričota Kanuda, Dušana Stojanovića, Huga Minsterberga, Rudlofa Arnhajma, Andrea Malroa, Andrea Bazena, Aleksandra Astrika, Zigfrida Krakauera, Marsela Martena, Žana Mitrija i drugih teoretičara filma, ili samih filmskih stvaralaca. Rečeno filmskom terminologijom, Kolarić nas tehnikom montaže, odnosno brzog smenjivanja kadrova (citata i komentara) vodi kroz istoriju problema, dakle kroz istoriju «osamostaljivanja filma», pokazujući, zapravo, da za film važi isto što i za svaku umetnost dostojnu toga imena: film nije ni odraz, ni kopija, niti imitacija nekakve stvarnosti koja mu prethodi, već autonomni umetnički izraz koji samostalnost zadobija sopstvenim, specifičnim izrazom i specifičnom upotrebom tehničkim sredstava koja su mu na raspolaganju.

Urednik ciklusa Ivan Milenković.

 

Коментари

Istina
Зашто морамо да славимо Осми март
Re: Ministarka zdravlja????
Акушерско насиље – чије је ћутање неопростиво
Мајка
Акушерско насиље – чије је ћутање неопростиво
Rad s ljudima
Акушерско насиље – чије је ћутање неопростиво
'Ako smo pali, bili smo padu skloni.'
Акушерско насиље – чије је ћутање неопростиво