Знакови

Радош Антонијевић "Деколтеи и бројанице", Музеј савремене уметности Војводине

Представљеним радовима на изложби "Деколтеи и бројанице" у Музеју савремене уметности Војводине, Радош Антонијевић је још једном исказао свој сложени критички приступ идејама, процесима и представама света око себе. Користећи препознатљиве предмете стварности, као својеврсне идејно-визуелне симболе одређених сегмената живота, и комбинујући их са својим вајарским радовима, Антонијевић постиже јединствен начин саопштавања својих погледа, размишљања, опсервација и критика, како о свету тако и о самој уметности скулптуре. У есеју Корективи облика из 2012. Антонијевић пише: "Уметничка истина није научна, али она није ништа мање важна јер уметност може да нађе форму да обједињује наоко неспојиво. Она је одвајкада била лепак који спаја нашу унутрашњу фрагментарност и износи на видело наше скривене фрустрације да бисмо се са њима лакше изборили."

Кружни ток изложбеног концепта има више кључних тачака. Води од композиције која метафорично говори о процесу обликовања историјског памћења и променљивости идентитета на колективном и индивидуалном нивоу, преко скулптуре као неке врсте ритуалног објекта у коме се уметник разрачунава са историјом (недавно) прошлог времена, али на неки начин показује и разумевање и емпатију према њему, до дефукционализованих "нађених" објеката, скулпторском поставком уведених у стање привидне/стварне тензије, на који начин их уметник доводи у контекстуалну везу са савременим српским друштвом и са кризом у којој се оно налази. На крају - уз скулптурални предмет дефинисан сопственом функцијом, који не можемо сместити ни међу намештај нити у архитектуру, а бави се једном од важних парадигми друштва спектакла, које манипулише појединцима намећући им лажне вредности и тривијалне хероје - ту је и скулптурална представа која је, како из рационалних тако и из сентименталних разлога, исказ или израз потребе за оптимистичном сликом света.

Антонијевић излаже од 1998, и реализовао је више од 20 самосталних и 50 групних изложби. Ради као ванредни професор на Факултету ликовних уметности у Београду.

Уредник и водитељ Знакова: Сава Ристовић.

Коментари

Istina
Зашто морамо да славимо Осми март
Re: Ministarka zdravlja????
Акушерско насиље – чије је ћутање неопростиво
Мајка
Акушерско насиље – чије је ћутање неопростиво
Rad s ljudima
Акушерско насиље – чије је ћутање неопростиво
'Ako smo pali, bili smo padu skloni.'
Акушерско насиље – чије је ћутање неопростиво