Позитивна трема

Разговор са Бранком Милисковићем

Иако не поседује формално класично музичко образовање, овај уметник перформанса кроз своје радове посебно проучава глас и звук. У перформансима, који често трају и неколико сати, експериментише са различитим регистрима како би добио одговарајућу вокалну пројекцију и емоцију. У последње време ствара у неконвенционалној форми моно ораторијума, користећи се не само гласом и звуком већ и костимом, архитектуром, просторним релацијама, интеракцијама са публиком, а такође експериментише и у виртуелној реалности.

Милисковићев рад је уврштен у књиге Performance Art in Eastern Europe since 1960 (Dr. Amy Bryzgel), Situating Populist Politics: Arts & Media Nexus (Милена Драгићевић Шешић и Мирјана Николић), као и у бројне каталоге, публикације, уметничке и модне магазине и дневну штампу. Са уредницима Радио Београда 2 Снежаном Ристић и Радоњом Лепосавићем крајем прошле године сарађивао је на радио-фичеру ЛИЛИ МАРЛЕН који је ове године понео две награде: Прву награду за кратку форму на фестивалу Grand Prix Nova у Букурешту и Трећу награду на фестивалу Prix Marulić на Хвару.

Бранко Милисковић (1982) је студирао вајарство на ФЛУ у Београду у класи Мрђана Бајића. Наставио је своје БА студије као стипендиста Холандске владе на Royal Academy of Art у Хагу и дипломирао на одсеку за 3Д уметност 2009. године. Мастер диплому је стекао 2012. године на Одсеку за проширене медије на Hochschule für Bildende Künste у Хамбургу. Већ петнаест година је посвећен живом перформансу, моно опери, кабареу, фотографији и филму.

Инспирацију за перформансе често је проналазио и у делима А. Шенберга, Р. Штрауса, А. Берга, В. Лутославског, А. Перта, К. Вајла, као и у белканто репертоару, истражујући и градећи свој лични stage presence и „агилна перформативна тела". Неки од Милисковићевих најпознатијих перформанса су „Песма војника на стражи" (WW3 Lili Marlene), „Ово није дечак са лулом", „Полицијски час", „Appointed", „Кабаре једног уљеза" и други.

Реализовао је своје радове на бројним престижним, националним и интернационалним фестивалима, изложбама и резиденцијама као што су Reims Scenes d'Europe, Француска; CSW/CoCA, Torun, Пољска; Utrecht Film Festival i TENT Roterdam; Netherlands Media Art Institute, Амстердам, Холандија; соло продукције у Кампнагелу, Хамбург, Немачка; Les Halles, Брисел, Белгија; G12HUB, Београд, Србија; CIRCA art actuel, Монтреал, Канада; LADA, Лондон, Велика Британија; YFV, Sijetl (WA) USA; 57. Октобарски салон, Београд, Србија; Културни центар Србије, Париз, Француска, као и у Италији, Аустрији, Бугарској, Израелу, Русији, Швајцарској, Финској и Норвешкој.

Аутор емисије: Ана Ћирица

Позитивна трема Позитивна трема

Autor:
Ана Ћирица

Ауторска емисија усмерена је на нашу музичку сцену и бави се превсходно темама у вези са класичном музиком, уз повремене искораке у друге области (џез, "world music"). Циљеви ове емисије су информативног и едукативног карактера: усмерити пажњу ка музичким уметницима који нису довољно медијски експонирани, младима који тек стасавају на том пољу, као и музичарима који нису у првом плану на концертним подијумима... [ детаљније ]

Коментари

Istina
Зашто морамо да славимо Осми март
Re: Ministarka zdravlja????
Акушерско насиље – чије је ћутање неопростиво
Мајка
Акушерско насиље – чије је ћутање неопростиво
Rad s ljudima
Акушерско насиље – чије је ћутање неопростиво
'Ako smo pali, bili smo padu skloni.'
Акушерско насиље – чије је ћутање неопростиво