Музеј звука – Световне композиције Гијома Дифаја

Слушаћете дела недавно објављена на албуму „Дифај: Ламент за Константинопољем и друге песме” ансамбла Орландо консорт.

Један од најзначајнијих аутора 15. века, за собом је оставио око деведесет шансона, најчешће писаних у облику ронда, баладе и вирела, такозваним „фиксним формама". Међу њима су најбројнија ронда, компонована на стихове на фрамцуском језику, мада је остао сачуван и мањи број дела заснованих на италијанским песмама. Дифај је у својим световним композицијама најчешће користио трогласни или четворогласни слог, док је текст углавном био у деоници кантуса, односно гласа у којем је основна мелодија. У делима из каснијег стваралачког периода често је присутна имитација, док рана дело показују широк спекатар текстура, пре свега на пољу ритмичке и мотивске организације. Ипак, оно што је заједничко свима јесте пажња коју је Дифај посвећивао детаљима у текстуалном предлошку, односно реторичким и поетским фигурама.

У емисији ћете слушати Дифајеве шансоне у чистом и прозрачном звуку мушког вокалног квартета Орландо консорт. У њиховој интерпретацији, заснованој на пажљивом истраживању средњовековних нотних записа, само један или евенутално два гласа доносе текст, док остали гласови изводе вокализе, донекле потврђујући тезе појединих научника да су ове деонице биле извођене на инструментима. Интерпретација ансамбла Орландо консорт поседује пригодна темпа и опште узевши је добро избалансирана, са само повременим недостатком звучног присуства дубљих гласова.

Уредница емисије: Ивана Неимаревић



Коментари

Istina
Зашто морамо да славимо Осми март
Re: Ministarka zdravlja????
Акушерско насиље – чије је ћутање неопростиво
Мајка
Акушерско насиље – чије је ћутање неопростиво
Rad s ljudima
Акушерско насиље – чије је ћутање неопростиво
'Ako smo pali, bili smo padu skloni.'
Акушерско насиље – чије је ћутање неопростиво