Фестивал Промс 2019

Репродуковаћемо снимак концерта одржаног 14. августа у Ројал Алберт холу у Лондону. На програму је било једно од најинспиративнијих дела из опуса Хектора Берлиоза – ораторијум Христово детињство, опус 25 – чијим је извођењем на прошлогодишњем Промсу обележена 150 година од композиторове смрти. Изводе: оркестар Хале из Манчестера, вокални ансамбли Бритн Синфониа Војсис и Џенесис Сикстин под управом младог француског диригента Максима Паскала који је овим наступом дебитовао на Промсу. Солисти су: мецосопран Жули Булијан – Девица Марија, тенор Ален Клејтон је наратор, баритон Родерик Вилијамс – Јосиф, а бас Нил Дејвис – Ирод.

Иако Берлиоз није био религиозан, читавог живота је био наклоњен лепоти духовне музике која га је очарала још док је био дете. Историчари истичу да је ово дело инспирисано и ораторијумима његовог учитеља, француског композитора Жан-Франсоа Ле Сијера.

Дело је конципирано у три одломка, а текст је Берлиоз писао по узору на друго поглавље Јеванђеља по Матеју, названо Бекство Свете породице у Египат. Ова света трилогија, како ју је композитор често називао, писана је у позном периоду његовог стваралаштва: од 1853. до 1854. године, а премијерно је изведена 10. децембра 1854. године у некада популарној дворани Ерц у Паризу. Солистима и хором париске опере Комик дириговао је Берлиоз.

Емисију уређује Ирина Максимовић Шашић



Коментари

Istina
Зашто морамо да славимо Осми март
Re: Ministarka zdravlja????
Акушерско насиље – чије је ћутање неопростиво
Мајка
Акушерско насиље – чије је ћутање неопростиво
Rad s ljudima
Акушерско насиље – чије је ћутање неопростиво
'Ako smo pali, bili smo padu skloni.'
Акушерско насиље – чије је ћутање неопростиво