Са београдских сцена – Ауторски концерт Мирјане Живковић

Репродукујемо снимак дела ауторског концерта Мирјане Живковић, који је под називом „Струне” одржан 11. марта ове године у Студентском културном центру

Рођена 1935. године, Мирјана Живковић је студирала композицију на Факултету музичке уметности у Београду, где је и дипломирала 1964. године. Током шездесетих година усавршавала се у Паризу, у класама Нађе Буланже и Оливијеа Месијана. Године 1976, постала је ванредни, а потом и редовни професор на Факултету музичке уметности у Београду, а од 1998. до 2001. године била је шеф катедре за теоријске предмете на овој високошколској институцији. Добитница је многих значајних награда и признања, међу којима се издвајају награде Радио-телевизије Београд, потом награда „Стеван Христић" 1964. (за Симфонију полифонику), прва награда Фонтенбло конзерваторијума у Француској 1968. године (за Инкантације), те награде Удружења композитора Србије и Универзитета уметности у Београду за педагошки рад.

Педагошки рад Мирјане Живковић, којим је знатно осавременила наставу музичко-теоријских дисциплина на Факултету музичке уметности, посебно на пољу хармоније и хармонске анализе, награђен је златном плакетом и Повељом за животно дело Савеза друштава музичких и балетских педагога Србије. Написала је и већи број уџбеника и музичко-теоријских радова, међу којима посебно место заузимају радови о стваралаштву Јосипа Славенског.

У уводној речи за овај концерт, ауторка је истакла да је мелодија, поред хармоније, за њу увек представљала водиљу у доживљавању и креирању музике. Отуда њена склоност ка гудачким инструментима, те је одлучила да овом приликом приреди концерт на коме ће бити заступљене композиције за ове инструменте, као и за клавир и харфу. Редослед композиција на програму прати хронологију њиховог настанка, како би се боље упознали са различитим фаза њеног музичког израза.

Концерт је отворен композицијом Пасакаља за соло виолину Мирјане Живковић из 1965. године. Следе остварења: Запис за виолину и клавир, Дуо за виолину и виолончело, написан 1992. године, Соната за виолончело и клавир из 2011. године, Рондо секвенца за контрабас и клавир као и Ађитато за виолину и харфу и Мали квартет за пријатеље за виолину, виолончело, харфу и клавир, написан 2018. године поводом овог ауторског концерта.

Уредница емисије Марија Вуковић

Коментари

Istina
Зашто морамо да славимо Осми март
Re: Ministarka zdravlja????
Акушерско насиље – чије је ћутање неопростиво
Мајка
Акушерско насиље – чије је ћутање неопростиво
Rad s ljudima
Акушерско насиље – чије је ћутање неопростиво
'Ako smo pali, bili smo padu skloni.'
Акушерско насиље – чије је ћутање неопростиво