Светске музичке позорнице – Барбикан Хол у Лондону

Дела Мајка Типита (Ружичасто језеро), Карола Шимановског (Први виолински концерт, опус 35) и Клода Дебисија (свита из опере Пелеас и Мелисанда). Симфонијским оркестром Би-Би-Сија диригује Ендрју Дејвис. Солисткиња је виолинисткиња Лиза Батијашвили. Снимак је са концерта одржаног 17. априла ове године у Барбикан Холу у Лондону.

Мајкл Типит је Ружичасто језеро писао у периоду од 1991. до 1993. године, након боравка у Сенегалу. Како истиче, инспирацију за компоновање добио је након што је видео „мало, чаробно, ружичасто језеро где снажни зраци сунца трансформишу боју воде: прозирно зелена постаје светло розе... Стигли смо баш на време - у подне - када се ова промена догодила. Поглед на ружичасту воду покренуо је у мени дубока осећања. Био сам узнемирен и одмах сам добио инспирацију да овај утисак пренесем у музику," рекао је композитор.

Као Бетовен у Пасторалној симфонији или Дебиси у Мору, Типит је у овом оркестарском остварењу изразио своје осећаје. Наиме, кроз музику је дао свој одговор на визуелну трансформацију којој је сведочио. Иначе, дело је настало као заједничка поруџбина Лондонског, Бостонског и симфонијског оркестра из Торонта, а поводом композиторовог деведесетог рођендана. Премијерно је изведено 19. фебруара 1995. године у Барбикан Холу у Лондону, када је Лондонским симфонијским оркестром дириговао Колин Дејвис.

Емисију уређује Ирина Максимовић Шашић

Коментари

Istina
Зашто морамо да славимо Осми март
Re: Ministarka zdravlja????
Акушерско насиље – чије је ћутање неопростиво
Мајка
Акушерско насиље – чије је ћутање неопростиво
Rad s ljudima
Акушерско насиље – чије је ћутање неопростиво
'Ako smo pali, bili smo padu skloni.'
Акушерско насиље – чије је ћутање неопростиво