понедељак, 19. авг 2019, 22:45
Имагинарни пејзажи
Подсетићмо се албума Лето испод дрвећа (Summer beneath the trees) шведског музичара Давида Венгрена познатијег као Лајбрари Тејпс из 2008. године, као и композиција On Shore – На обали Маркуса Фишера.
Уз помоћ мултиинструменталисте Питера Бродерика, Венгрен ствара музику, изузетне, меланхоличне лепоте. Као да је уметник желео да прикаже пролазност краткотрајног лета и неумитност доласка зиме. Ипак, звуци природног окружења и кише, дају потребну топлину у имагинаријуму идиличног, али кратког, лета под крошњама. Као да је Венгрен на уму имао једну реченицу Милоша Црњанског из путописа Књига о Немачкој која гласи „износи се тело у природу, али то више нема, за душу, последице једног дугог живота са пољима и брдима, стадима и мравима, већ само утисак нечег изгубљеног и уметног, меланхолично буколичког".
У основи композиције On Shore налази се снимак звука Пацифика, којем се придружују и теренски записи настали у Јапану за време Фишерове прошлогодишње турнеје. На тај начин настаје комплексна звучна структура која плени изузетно прецизним обликовањем диспаратних звучних слојева - од снимака природног окружења до звукова гитаре, синтисајзера и белог шума. Цела композиција траје пола сата, а негде око 18 минута звуци и тонови произведени људском руком полако се утапају у свет воде и ветра, великог океанског пространства. Тако, морски звучни пејзаж постаје не само „медитативно поље", већ и сила која се опире људској контроли и предвиђањима.
Уредница Ксенија Стевановић
Коментари