Aлександaр Милосављевић: Позоришне актуелности

У емисији ПОЗОРИШНЕ АКТУЕЛНОСТИ можете слушати осврт Александра Милосављевића на 54. Македонски театарски фестивал „Војдан Чернодрински”, који је одржан од 9. до 15. јуна у Прилепу.

Како, уз извесну носталгију, констатује Александар Милосављевић: „већ 54 године Македонија има манифестацију какву Србија више нема - фестивал националног позоришта... У граду Краљевића Марка, подно Стубова који су по њему добили име, у лепом и гостољубивом граду чији житељи с поносом наглашавају да млади одатле не одлазе у печалбу, вечито македонско проклетство и усуд, али зато радовно походе градски театар, а Фестивал доживљавају као светковину, и ове године је одржана манифестација чија је селекторка позната македонска глумица и редитељка Катерина Коцевска. Одлучна и енергична особа, ова уметница, уз помоћ Стојана Дамческог, секретара Фестивала, већ другу годину заредом од Прилепа прави националну театарску престоницу. Пошто је обишла сва македонска позоришта и одгледала све што јој је понуђено, Катерина Коцевска је начинила селекцију која је, попут апотекарске ваге прецизно, одмерила све аспекте тамошњег позоришног живота. Отуда је фестивалској публици, за такмичарску селекцију, понудила седам продукција које репрезентују уистину широк дијапазон представа - од великих сценских спектакала и ансамбл пројеката, преко неколико варијетета такозваног политичког театра, до камерних сценских форми, а у селекторкином избору се нашао и пример онога што би било могуће, без икакве зловоље или омаловажавања, одредити појмом булеварско позориште".

Фестивал је започео извођењем Шекспировог Макбета Македонског народног театра из Скопља у режији Неле Витошевић, једне од три представе које су се уметничким квалитетима, редитељским поступком и провокативношћу издвојиле у Прилепу. Уследила је представа битољског Народног театра Бакхе - кратак преглед распадања, настала по мотивима истоимене Еурипидове трагедије, која је проглашена најбољом представом фестивала, а награђен је и њен редитељ Игор Вук Торбица. Уз битољске Бакхе, Дантонова смрт Георга Бихнера, у режији Дина Мустафића и продукцији скопског Албанског театра, несумњиво спада у врхунце прилепског фестивала, оцењује Милосављевић, а у тексту ће бити речи и о представама: Физика туге кумановског Центра за културу „Трајко Прокопијев", настала на основу драматизације романа Георгија Господинова; Животињска фарма Џорџа Орвела, коју је драматизовао и на сцени Народног театра „Антон Панов" у Струмици режирао Љупчо Георгијевски; Пиреј - драматизација истоименог романа Петра М. Андрејевског, коју је у Центру за културу „Марко Цепенков" у Прилепу такође режирао Љупчо Георгијевски; На отвореном Славомира Мрожека, у режији Андрејa Цветановског и продукцији скопског Театра Комедија; и Странци, на основу филмског сценарија Паола Ђеновезеа Савршени странци, представа коју је у Драмском театру Скопље режирала Нела Витошевић.

Читала Биљана Јовановић.
Уредница емисије Тања Мијовић.

Коментари

Prodajem
Ако пронађете ову новчаницу одмах идите код нумизматичара
C.T. Toraksa
Поштујте правила пре давања крви на анализу
Adaptacija
„Буђење пацова“ – ново рухо филмског класика Живојина Павловића
slobodan izbor ishrane
Главни град Финске избацује месо како би заштитили климу, осим у ретким изузецима
Prijava za kviz Slagalica
Пријавите се