Леополд Моцарт и жанр симфоније

У трећој емисији циклуса о Лепоолду Моцарту као симфоничару, који приређујемо поводом 300 година од неговог рођења, слушаћете дела овог аутора и Георга Бенде.

Симфоније Леополда Моцарта по правилу су пријемчива дела, са наглашеним фолкорним призвуком, јасном формом и периодичном структуром, те типизираном инструментацијом. Одређени број ових дела стоје на размеђу симфонијске и концертантне музике. По правилу, реч је о симфонијама са пасторалним или ловачким елементима, у којима је као концертантни инструмент најчешће употребљена природна хорна. Због атрактивне инструментације ове симфоније убрајају се у најпопуларнија дела Леополда Моцата. Троставачна Пасторална симфонија у Ге-дуру поред гудачких инструмената прописује и употребу „пастирског рога", дрвеног инструмента дужине преко једног и по метра, на коме се могу извести само четири тонске висине, док четвороставачна Камерна симфонија укључује технички захтевну деоницу хорне.

Симфонијски опус Георга Бенде хронолошки коинцидира са опусом три године старијег Леополда Моцарта и потиче из Бендиног периода рада на војводском двору у Готи, од 1750. до 1765. годне. У својим симфонијама Бенда такође експериментише са елементима концертантног жанра, кроз, на пример, употребу облигатне виолине. Форма Бендиних симфонија је изразито типизирана, са циклусом од три става, при чему је први у развијеној сонатној форми, а други лирског карактера.

Аутор Срђан Атанасовски
Уредница Сања Куњадић

Коментари

Prodajem
Ако пронађете ову новчаницу одмах идите код нумизматичара
C.T. Toraksa
Поштујте правила пре давања крви на анализу
Adaptacija
„Буђење пацова“ – ново рухо филмског класика Живојина Павловића
slobodan izbor ishrane
Главни град Финске избацује месо како би заштитили климу, осим у ретким изузецима
Prijava za kviz Slagalica
Пријавите се