Грамофонија – Моцарт: Реквијем у де-молу К 626

Репродукујемо снимке са прве плоче из комплета посвећеног овом делу у интерпретацији чланова оркестра Бечке државне опере и Бечког академског хора под управом Хермана Шерхена. Солисти су Фредерик Гатри, бас, Ханс Лефлер, тенор, Лукреција Вест, контралт и Сена Јуринац сопран.

Снимак је забележен у Великој сали бечког Концертхауса у јуну 1958. године. Албум је објавила продукцијска кућа Југотон по лиценци компаније Еј-Би-Си Данхил, која је у САД заступала оригиналне издаваче, компаније Вестминстер и Дојче грамофон.

Међу бројним издањима са снимцима Моцартовог Реквијема, 'бечки' албум настао у копродукцији Вестминстера и Дојче грамофона се посебно издваја посвећеношћу детаљима и популарношћу коју је имао код публике. За потребе снимања су ангажовани у том тренутку најчувенији аустријски и амерички солисти, а избор простора је снимак оплеменио 'природном' реверберацијом сале Концертхауса. Иако је оригинални запис израђен у моно технологији, динамички и тембрални опсег је изузетно широк, те у звучној слици има довољно простора за звук великог ансамбла. Деонице солиста су нешто наглашеније у односу на оркестар, што је била честа појава на сродним снимцима из педесетих година, међутим, управо у сегментима у којима глас доминира, до изражаја долази одјек дворане и својеврсна тембрална игра сенки која настаје када се резонујући простор испуни звуком.

Значајно је истаћи да је овај снимак објављиван у готово свим форматима присутним на светском дискографском тржишту у последњих пола века. Након оригиналног ел-пи издања које је дистрибуирано у Европи и Сједињеним Америчким Државама и постигло запажен успех уз неколико репринта, запис се убрзо појавио и као луксузни бокс-сет са две плоче, детаљним информацијама о делу и извођачима на више језика и додатим снимцима Моцартових мањих црквених композиција. Ова верзија је такође постала бестселер, појављујући се убрзо и у локалним варијантама за јапанско, италијанско и југословенско тржиште. У Сједињеним Америчким Државама су такође биле присутне обе верзије снимка, а објављивали су их, поред Вестминстера и Еј-Би-Си рекордс, Данхил рекордс и други. Од средине деведесетих година, запис је доступан на дигиталним носачима, задржавајући култни статус међу бројним интерпретацијама Моцартове музике.

Аутор Милан Милојковић
Уредница Сања Куњадић

Коментари

Istina
Зашто морамо да славимо Осми март
Re: Ministarka zdravlja????
Акушерско насиље – чије је ћутање неопростиво
Мајка
Акушерско насиље – чије је ћутање неопростиво
Rad s ljudima
Акушерско насиље – чије је ћутање неопростиво
'Ako smo pali, bili smo padu skloni.'
Акушерско насиље – чије је ћутање неопростиво