Век хармонике – Ињаки Алберди изводи дела Хесуса Тореса

Репродукујемо снимак са концерта који је Ињаки Алберди одржао 16. октобра 2017. године у Аудиторијуму у Националном музеју краљице Софије у Мадриду. На овом концерту изведена су дела Хесуса Тореса.

Шпански композитор Хесус Торес рођен је 1965. године у Сарагоси, у породици која има дугу музичку традицију. Завршио је виолину на Краљевском музичком конзерваторијуму у Мадриду, а композицију је студирао у класи Франсиска Герера од 1986. до 1988. године. У стручним круговима слови за једну од кључних фигура у генерацији изузетно талентованих композитора, о чему сведоче бројне поруџбине и присуство Торесових композиција на најважнијим фестивалима савремене музике.

Добитник је бројних признања међу којима се издваја Национална музичка награда Шпаније. Његова дела, осим извођача, наручивале су и значајне институције као што су Министарство културе Шпаније, Фондација Гаудеамус, Симфонијски оркестар Радио-телевизије Шпаније, Национални оркестар Шпаније, Институт за музику из Валенсије и други.

Хесус Торес је своја дела често писао као студије у којима истражује нетемпероване микротоналне хармоније. Према речима музичког критичара Алвара Џиберта, звук Торесових композиција одликује се и повременим ритмички или мелодијски слободним елементима, који употпуњују фразу засновану на класичним хармонијама.

Ињаки Алберди је признати и утицајни шпански интерпретатор о чему сведочи чињеница да је захваљујући његовом ангажману хармоника последњих година укључена у званични програм концертне сезоне Оркестра Радио-телевизије Шпаније, Шпанског националног оркестра младих и других. Интензивно сарађује са савременим, пре свега шпанским композиторима, што је резултирало писањем бројних дела за хармонику, која је Алберди премијерно извео. Тренутно ради као педагог на Универзитету у Сан Себастијану у Шпанији.

На почетку емисије чућете остварење под називом Андерсенове бајке за наратора, хармонику и клавирски трио Хесуса Тореса из 2006. године. Аутор је издвојио четири бајке, написавши музику са, према речима Џиберта „жестоким звуком хармонике", која треба да дочара свет магије, док клавирски трио представља свет реалности. Следи композиција Акцентус за хармонику и клавир Хесуса Тореса из 2001. године. На крају ћете чути и остварење Дабл II за хармонику и пет инструмената из 2013. године насталу као аранжман Торесовог Концерта за хармонику.

Уредница емисије Марија Вуковић



Коментари

Istina
Зашто морамо да славимо Осми март
Re: Ministarka zdravlja????
Акушерско насиље – чије је ћутање неопростиво
Мајка
Акушерско насиље – чије је ћутање неопростиво
Rad s ljudima
Акушерско насиље – чије је ћутање неопростиво
'Ako smo pali, bili smo padu skloni.'
Акушерско насиље – чије је ћутање неопростиво