Џез

Снимак концерта постава „Battle Pieces” Нејта Вулија одржаног 1. септембра прошле године на Вилизау џез фестивалу у Швајцарској.

Амерички трубач Нејт Вули један је од неколико музичара који су редефинисали звук овог инструмента у џезу 21. века. Ослања се на проширене технике свирања, амплификацију, те авангардне технике композиције, не би ли се одмакао од уобичајене употребе трубе унутар жанра. Његов пројекат Battle Pieces настао је управо на овим постулатима, додатно радикализујући приступ композицији и импровизацији. У формацији квартета, који допуњавају саксофонисткиња Ингрид Лауброк, пијанисткиња Силви Курвоазје и Мет Моран на вибрафону, Вули успоставља необичан систем који назива „друштвена музика".

Наиме, сваки комад је конструисан тако да у центру пажње буде један солиста, који импровизује без нотног записа. Остали чланови групе, за то време, изводе неку од седамдесет пет кратких композиција по свом избору, без међусобних консултација или договора са солистом. Резултат је музика која се ни у једном тренутку не понавља, те представља својеврстан колаж у коме се композиција и импровизација преплићу на свим нивоима. Услед одсуства класичне ритам секције и усмерености ка експерименту, овај пројекат је ближи европској апстрактној авангарди него америчком фри-џезу.

Аутор Никола Марковић
Уредница Ксенија Стевановић

Коментари

Istina
Зашто морамо да славимо Осми март
Re: Ministarka zdravlja????
Акушерско насиље – чије је ћутање неопростиво
Мајка
Акушерско насиље – чије је ћутање неопростиво
Rad s ljudima
Акушерско насиље – чије је ћутање неопростиво
'Ako smo pali, bili smo padu skloni.'
Акушерско насиље – чије је ћутање неопростиво